Volvo V70 D3 Ocean Race

Pawel Piotrowski - 15 oktober 2012

Luxe stuurhut

In de cabine van de V70 heeft de tijd niet stilgestaan. Zo is inmiddels het RTI-navigatiesysteem uitgerangeerd en vervangen door het modernere Sensus-infotainment systeem, dat naast navigatie ook telefoon- en radiofuncties herbergt. Het uitschuifbare beeldscherm heeft plaats gemaakt voor een kristalhelder 7 inch scherm dat onder een tweede koepel boven de luchtroosters is geplaatst. Door de grote pixeldichtheid is het zeer goed afleesbaar, het is alleen jammer dat bij het oproepen van het telefoonboek of de zenderlijst de kaart en routeaanwijzingen compleet verdwijnen. Een tweede scherm in het instrumentarium, zoals bij veel concurrenten gebruikelijk, zou uitkomst bieden. Menustructuur en bediening zijn niet de maatstaf in deze klasse. Wie het kleine joystickje achterop het stuurwiel gewend is, zal dit nieuwe systeem de rug toekeren. Je zit de hele tijd te switchen tussen de kleine knopjes op de nieuw vormgegeven middenconsole en de scrollknop op het stuur. Dat RTI-systeem was zo gek nog niet. De nieuwe middenconsole is wel een gouden greep. Dankzij de rondere vorm en het gebruik van authentieke materialen voegt het een vleugje modernisme en luxe aan het interieur toe. Dat er geen asbak inzit is vreemd, maar wel ideaal als je wilt stoppen met roken.

163 pk
400 Nm
205 km/h
9,9 s
7,9 (5.7) l/100km
149 g/km
F
22%
€ 43.075
€ 61.085
€ 1.120 / maand
€ 426 - € 458 / kwartaal
  • Mercedes-Benz E-Klasse Estate 220 CDI BE Avantgarde

  • Jaguar XF Sportbrake 2.2D S Sport Business Edition

  • 2014 - Volvo V70 D4 Geartronic Nordic+

  • 2007 - Volvo V70 T6 AWD Summum

  • 2006 - Volvo V70 2.4D Ocean Race

  • 2006 - Volvo V70 2.4D Edition II