Unieke samenwerking
De sponsoring van het Red Bull F1 team is een slimme, maar evenzo logische stap van Infiniti. Moederbedrijf Nissan heeft een alliantie met Renault, Renault levert de motoren aan Red Bull Racing en de cirkel is rond. Voor de heren coureurs, Mark Webber en Sebastian Vettel, had de sponsordeal een leuke bijkomstigheid: ze kregen een FX als dienstauto. Leuk voor de naamsbekendheid van Infiniti, maar aan de andere kant heb je wel de meest kritische en oordeelkundige personen achter het stuur van je product. De jongeheer Vettel bleek dik tevreden met zijn FX 50 S Premium, maar zag ruime voor verbetering. "More power and downforce" luidde zijn verzoek aan Shiro Nakamuro, de grote baas van Infiniti. Tijdens een onderonsje op de Autosalon van Geneve ontstond zo het idee voor de FX Vettel Edition. Een halfjaar later, op de autoshow van Frankfurt werd het studiemodel getoond.
In dat half jaar heeft Vettel zich , tussen de races door, persoonlijk bemoeid met de totstandkoming van 'zijn' FX. Dat komt vooral tot uitdrukking in de onderstelafstemming en de aerodynamica. Nu de wereldkampioen zijn zegen over de prototypes heeft uitgesproken is de FX Vettel Edition productieklaar. De uiteindelijke productieversie verschilt slechts 5% van het studiemodel. Car Research and Development in Duitsland verzorgt de productie van de 150 Vettel Editions. Vijftig daarvan zijn bestemd voor Europa, de eersten zullen in maart 2013 aan de kopers uitgeleverd worden. En één van de gelukkigen woont in Nederland.