BMW X3 sDrive18d High Executive

Pawel Piotrowski - 18 januari 2013

Meer kan, maar hoeft niet

Een beetje paradoxaal is het wel, zo'n SUV met alleen achterwielaandrijving. Toch is de BMW X3 sDrive18d geen heel gekke keuze. Zijn tweeliter dieselmotor is sterk genoeg en de vierwielaandrijving zul je in Nederland niet missen. Het prijsverschil ten opzichte van de iets krachtigere xDrive20d is fors en dat maakt deze nieuwe instapper alleen maar aantrekkelijker. Bovendien kun je door het weglaten van de typeaanduiding anoniem door het leven gaan. Je buurman zal het verschil niet zien. En je houdt een leuk bedrag over voor broodnodige opties. Natuurlijk, meer pk's zijn altijd leuk. Maar in het geval van de X3 sDrive18d zijn alle krachtigere versies een vorm van luxe en geen noodzakelijk kwaad.


Fotografie: Kees Bunk

  • Ruim en praktisch interieur
  • Dynamische rijeigenschappen
  • Krachtige aandrijflijn
  • Rauw motorgeluid
  • Opgegeven verbruik onhaalbaar
  • Geen hoogteverstelling gordel
143 pk
360 Nm
190 km/h
10,3 s
6,9 (5.4) l/100km
142 g/km
F
22%
€ 47.982
€ 60.881
€ 1.116 / maand
€ 460 - € 495 / kwartaal
  • Hyundai Santa Fe 2.2 CRDi 4WD i-Catcher

  • Kia Sorento 2.2 CRDi AWD ExecutiveLine

  • Land Rover Freelander 2 Si4 SE AWD

  • Ford Kuga 2.0 TDCi 163pk Powershift Titanium

  • Land Rover Discovery Sport SD4 HSE

  • Mitsubishi Outlander PHEV Instyle+

  • Honda CR-V 2.2 i-DTEC Executive

  • Land Rover Range Rover Evoque CoupĂ© TD4 Prestige

  • Mitsubishi Outlander PHEV Instyle +

  • Lexus NX300h AWD President Line

  • Nissan X-Trail 1.6 DCI Tekna

  • Subaru Forester 2.0D Comfort

  • 2019 - BMW X3 xDrive 20d Luxury Line

  • 2011 - BMW X3 xDrive20d High Executive