Meer kan, maar hoeft niet
Een beetje paradoxaal is het wel, zo'n SUV met alleen achterwielaandrijving. Toch is de BMW X3 sDrive18d geen heel gekke keuze. Zijn tweeliter dieselmotor is sterk genoeg en de vierwielaandrijving zul je in Nederland niet missen. Het prijsverschil ten opzichte van de iets krachtigere xDrive20d is fors en dat maakt deze nieuwe instapper alleen maar aantrekkelijker. Bovendien kun je door het weglaten van de typeaanduiding anoniem door het leven gaan. Je buurman zal het verschil niet zien. En je houdt een leuk bedrag over voor broodnodige opties. Natuurlijk, meer pk's zijn altijd leuk. Maar in het geval van de X3 sDrive18d zijn alle krachtigere versies een vorm van luxe en geen noodzakelijk kwaad.
Fotografie: Kees Bunk
- Ruim en praktisch interieur
- Dynamische rijeigenschappen
- Krachtige aandrijflijn
- Rauw motorgeluid
- Opgegeven verbruik onhaalbaar
- Geen hoogteverstelling gordel
Hyundai Santa Fe 2.2 CRDi 4WD i-Catcher
Kia Sorento 2.2 CRDi AWD ExecutiveLine
Land Rover Freelander 2 Si4 SE AWD
Ford Kuga 2.0 TDCi 163pk Powershift Titanium
Land Rover Discovery Sport SD4 HSE
Mitsubishi Outlander PHEV Instyle+
Honda CR-V 2.2 i-DTEC Executive
Land Rover Range Rover Evoque Coupé TD4 Prestige
Mitsubishi Outlander PHEV Instyle +
Lexus NX300h AWD President Line
Nissan X-Trail 1.6 DCI Tekna
Subaru Forester 2.0D Comfort