Serene rust
Heb je al eens in een nieuwe Focus of B-Max gereden, dan is het binnenste van de Kuga een feest der herkenning. Zowel het bedieningspaneel voor het audio/navigatiesysteem, de knoppen voor de airconditioning als het tft-scherm komen direct uit voorgenoemde auto's. Zoals we in die testen al aangaven, is het geheel geen toonbeeld van overzichtelijkheid en logica, maar na een tijdje van gewenning is de bediening prettig en werkt alles prima en snel.
Qua binnenruimte zijn midi-SUV's over het algemeen ruim bedeeld. Zo ook de Kuga. Zet je de voorstoelen in de achterste stand, dan kunnen achterpassagiers nog steeds ruim zitten. En zet je de verstelbare rugleuning van de achterbank in de schuinste stand, dan is altijd nog 438 liter bagageruimte beschikbaar. Zitten in de Kuga gaat overigens op een vooral comfortabele manier. Ook na een langere tijd achter het stuur doorgebracht te hebben, kom je fris en fruitig uit de auto. Het ontbreekt de stoelen aan voldoende zijdelingse steun om je op je plaats te houden als je wat harder de bocht omgaat, maar daar is een auto als deze in de basis ook niet echt voor gemaakt. Comfortabel is het ook door de rust in de auto. Motorgeluiden hoor je alleen bij acceleratie en wind- en bandengeruis blijven op de achtergrond.