Ford B-Max 1.0 100pk Titanium

- 9 maart 2013

Elke cent waard

Toen we reden in de B-Max met 120pk concludeerden we al dat Ford een gewaagde maar goede keuze had gemaakt met het weglaten van de B-stijl. Na een week de auto intensief gebruikt te hebben, kunnen we enkel nog positiever zijn over dit concept. Achterpassagiers stappen veel gemakkelijker in dan bij 'normale' auto's en je hebt meer ruimte om bijvoorbeeld kinderen vast te snoeren in stoeltjes. Het concept doet niks af aan de veiligheid van de auto, gezien de hoge score die deze auto heeft behaald, met zelfs de maximale score voor een zijdelingse botsing. Dan blijft de vraag met welke motorisering je de auto moet kiezen. Ga je voor de 1.0, dan is de basisuitvoering ruim voldoende. Houd duizend euro in je zak, want die 20pk extra verlang je nooit. Ford is duidelijk als het gaat om welke doelgroep men voor ogen heeft voor deze auto en hoewel de auto wel zijn foutjes heeft, merk je aan alles dat praktische inzetbaarheid met een hoog comfort prioriteit heeft gehad bij de ontwikkeling van de B-Max. Als bomvolle tester kost hij bijna 23.500 euro, maar hij is elke cent waard!

  • Veel ruimte voor lijf en leden
  • Strak weggedrag
  • Pittige motor
  • Niet erg zuinig
  • Tegenvallende bagageruimte
  • Druk dashboard
100 pk
170 Nm
175 km/h
13,2 s
4,9 (6.9) l/100km
114 g/km
C
22%
€ 18.895
€ 23.480
€ 430 / maand
€ 137 - € 156 / kwartaal
  • Honda Jazz 1.3 i-VTEC CVT Elegance

  • Fiat 500L Twinair Turbo 105 Lounge

  • Nissan Cube 1.6 ZEN

  • Toyota Verso-S 1.3 VVTi Aspiration

  • Opel Meriva 1.3 CDTi ecoFLEX Cosmo

  • Subaru Trezia 1.3 Luxury

  • Nissan Note 1.4 Life +

  • 2012 - Ford B-Max 1.0 EcoBoost 120pk Titanium