Aerodynamica op één
Zijn nogal uitgesproken design kan niet iedereen bekoren. Hoewel het Japanse merk duidelijk maakt dat de Leaf rijdt zoals een 'normale' auto, ziet hij er niet uit als een gemiddelde Golf of Astra. Perfecte aerodynamica was het sleutelwoord voor het ontwerp van de auto en dat is goed te zien. Bijzonder gevormde koplampunits moeten zorgen voor een betere luchtstroom langs de zijspiegels en de gladde neus geleidt de wind beter over de auto. Bij de facelift is het uiterlijk nauwelijks veranderd, buiten de iets gewijzigde grille in de bumper. Deze wijziging zorgt voor een nog lagere luchtweerstand, welke uiteraard zorgt voor minder windgeruis maar bovenal minder energieverbruik. Op de achterspoiler is een klein zonnepaneel geplaatst om energie op te wekken. Deze elektriciteit wordt niet gebruikt om de accu bij te laden, maar wel om de airco voeding te geven zodat het interieur al vóór je instapt op de juiste temperatuur is.
Alfa Romeo Giulietta 1.6 JTDm TCT Super
Citroën DS4 1.6 THP 200 Sport Chic
Opel Astra 1.6 CDTi Innovation
Volkswagen e-Golf
Volvo V40 D2 Summum
MINI Countryman Cooper D Chili
Volkswagen Golf 1.4 TSI DSG Highline
Audi A3 Sportback 1.4 TFSI Ambition Pro Line +
Ford Focus ST 2.0 EcoBoost ST-3
Lexus CT 200h Luxury Line