Technisch sterk verbeterd
Hoewel het lijkt dat Nissan zich er met een Jantje van Leiden heeft afgemaakt door het exterieur en interieur slechts op kleine punten te wijzigen, zijn de technische wijzigingen legio. Speciaal voor de Europese markt is de Leaf aangepast aan de wensen op het gebied van rijdynamiek. Zo is de besturing een stuk directer en de vering strakker. Als je het ontbreken van motorgeluid vergeet, zou je zweren in een gewone compacte middenklasser te rijden. Om de verschillen in rijden met een elektrische auto verder te verkleinen is de 'B-mode' toegevoegd. Deze zorgt voor hetzelfde effect als afremmen op de motor. Laat je het gaspedaal los, dan laadt de accu bij door de remgeneratie. Op een volle 'tank' komt de Leaf nu bijna 200 kilometer ver, een verbetering van zo'n 30 kilometer ten opzichte van de oude Leaf.
Is de accu toch leeg, dan kan er op verschillende manieren worden opgeladen. Zo zijn er zo'n 40 CHAdeMO - Charge on the Move - laadpunten in Nederland waar je de accu's in een kwartiertje voor 80% oplaadt. Daarnaast kun je de auto uiteraard opladen aan een normale laadpaal of via een stopcontact - die 32 ampère aan moet kunnen - thuis of op het werk.
Alfa Romeo Giulietta 1.6 JTDm TCT Super
Citroën DS4 1.6 THP 200 Sport Chic
Opel Astra 1.6 CDTi Innovation
Volkswagen e-Golf
Volvo V40 D2 Summum
MINI Countryman Cooper D Chili
Volkswagen Golf 1.4 TSI DSG Highline
Audi A3 Sportback 1.4 TFSI Ambition Pro Line +
Ford Focus ST 2.0 EcoBoost ST-3
Lexus CT 200h Luxury Line