Voorzien van nieuwe huisstijl
In ons land heeft de Forester vooral naam en faam gemaakt als de ideale caravantrekker. Een mooie titel waar je als merk best trots op mag zijn, maar wanneer je deze verkiezing voor de zoveelste keer op rij wint begint dit zich tegen je te keren. Je komt simpelweg niet meer van dat burgerlijke cliché af. Zeg 'Subaru' en iedereen denkt onvermijdelijk aan crèmewitte gevaartes en unisex jassen, of aan getunde Impreza's met gouden wielen en belachelijk grote spoilers. Een tussenweg is er niet en beide associaties werken niet echt mee aan het bouwen van een aansprekend imago.
Jammer, want na een aantal zoekende jaren lijkt Subaru een huisstijl te hebben gevonden die weleens een breder publiek aan zou kunnen spreken. Met name de vorige Forester was een anonieme verschijning die qua design zelfs de Koreanen voor zich moest dulden. Dat dieptepunt lijkt te zijn overwonnen, nu het merk sinds de introductie van de XV weer een herkenbaar front heeft. Datzelfde front siert nu ook de nieuwe Forester en gefacelifte Legacy en Outback. Een grote trapeziumvormige grille zorgt samen met opvallende koplampen voor een sterkere merkidentiteit. Toch oogt de Forester in standaardtrim redelijk ingetogen. Bestel je een 2.0 XT of 2.0D Sport Executive, dan krijg je dikkere bumpers en grotere velgen mee die 'm meer sexappeal geven.