Subaru Forester 2.0i Lineartronic Executive AWD

Pawel Piotrowski - 15 mei 2013

Op de goede weg

De nieuwe Forester mag dan misschien niet heel modern overkomen of over de allernieuwste gadgets beschikken, onderhuids is de techniek bij de tijd en de concurrentie een stap voor. Technisch is de aandrijflijn een modern hoogstandje. De nieuwe boxermotor beschikt over zeer goede manieren en verbruikt mede dankzij de efficiƫnte Lineartronic transmissie opvallend weinig brandstof. Dat laatste is voor menigeen een verrassing. Subaru is duidelijk op de goede weg, wat ook de verbeterde rijeigenschappen en het in alle facetten mooiere interieur onderstrepen. Je ziet het ook aan de auto zelf. Eindelijk heeft het sympathieke Japanse merk een eigen stijl gevonden dat het verder uit kan werken. Maar er is nog voldoende werk te doen. Hoe uitgekiend de technische eigenschappen ook zijn, het zou mooi zijn als Subaru net zoveel aandacht aan de ontwikkeling van design, infotainment en marketing zou schenken. Vooral met dat laatste zijn de Japanners de afgelopen jaren te terughoudend geweest. Volledig onterecht, overigens.

  • Verrassend zuinig
  • Lineartronic zonder meerprijs
  • Weggedrag en interieur flink verbeterd
  • Stuurwiel niet voldoende verstelbaar
  • EyeSight Driver Assist in Nederland niet leverbaar
  • Navigatiesysteem moeilijk bedienbaar
150 pk
198 Nm
192 km/h
11,8 s
7,4 (6.5) l/100km
150 g/km
D
22%
€ 34.995
€ 43.995
€ 807 / maand
€ 201 - € 229 / kwartaal
  • Ford Kuga 1.6 Ecoboost Titanium

  • Mitsubishi Outlander 2.2 DI-D Intense+

  • Chevrolet Captiva 2.2 D 184 LTZ

  • Hyundai Tucson 1.6 T-GDi 2WD Premium

  • Honda CR-V 1.6 i-DTEC 160pk AWD Lifestyle

  • Nissan X-Trail 1.6 DCI Tekna

  • Mitsubishi Outlander PHEV Instyle +

  • Mitsubishi Outlander PHEV Instyle+

  • 2015 - Subaru Forester 2.0D Comfort

  • 2008 - Subaru Forester 2.0D Executive