Ze hebben naar ons geluisterd!
Toen we begin vorig jaar reden met de Fiesta, gaven we aan dat het design van het binnenste ons nog steeds kon bekoren, maar dat betere materialen wel gewenst waren. Bij de facelift is er aan het ontwerp niks gewijzigd, maar - het is alsof ze bij Ford naar ons hebben geluisterd - de gebruikte materialen voelen nu een stuk beter aan. Waar we nog steeds niet enthousiast van worden is de knoppenbrij voor de bediening van het audiosysteem en de navigatie op het dashboard. Bij de C-Max uit eigen huis is het een stuk overzichtelijker. Ook het toegepaste schermpje voor de info van het audiosysteem en de kaarten van het navigatiesysteem vinden we in meer producten terug en is té klein voor zijn functie. Toch relativeer je deze kleine tekortkomingen snel als je hebt plaatsgenomen in de geweldige Recaro-kuipstoelen. De zetels omsluiten je lichaam helemaal, maar ze zijn niet te hard en bieden ook genoeg comfort voor een lange rit. Omdat enkel de voorstoelen verschillen met de normale Fiesta, is de praktische inzetbaarheid van de auto gebleven. Achterin kun je nog steeds prima zitten en ook de bagageruimte van 295 liter is voldoende voor de wekelijkse boodschappen. Heb je meer ruimte nodig, dan is de achterbank in delen neerklapbaar.
Error loading images. One or more images were not found.