Meervoudig aantrekkelijk
Als we na de hernieuwde kennismaking met de RCZ de balans opmaken, overheerst het enthousiasme. Het blijft een prachtige auto, sterker nog, wat ons betreft heeft de facelift hem echt goed gedaan. Ook in het rijden heeft de sportieve Peugeot precies wat je van hem verwacht. Het is een echte rijdersauto, waarbij de beleving en de actieve deelname van de bestuurder het plaatje inkleuren. Juist omdat je er zonder problemen lange stukken mee kan overbruggen, is het een heerlijke reiswagen tegelijk, maar dan wel voor twee. Sportief met een duidelijke dagelijkse insteek. En die slotsom doet ons een beetje dromen van een meer hardcore versie. Zoals Audi een RS-versie van de eeuwige evenknie in de markt heeft gezet, zou het fantastisch zijn als Peugeot hiervan iets extremers kon neerzetten. De RCZ kan het hebben en vraagt er stiekem wel een beetje om. Maar goed, we moeten niet te ver doordraven, want daar wordt zo'n wagen weer veel duurder van, terwijl hij nu zo aantrekkelijk in de markt is gezet. De uitvoering zoals hier getest komt op net geen 45 mille, waar de RCZ al voor 10.000 euro minder in de prijslijsten is te vinden. Zie daar maar eens een gelijkwaardig uitgedoste sportieveling voor te vinden.
- Prachtig design
- Echt rijden
- Goed geprijsd
- Stuurwielbediening onzichtbaar
- Steun stoelen
- Toeren op snelweg