Windstilte
Want het leven aan boord van de Grand Scénic Bose is dankzij de dCi 110 goed, erg goed. Met de cruise op 130 en de Bose op 15 is het erg prettig reizen in deze Fransoos. De motor is opvallend stil, en als de radio uitstaat blijkt ook dat de auto zelf erg stil is. Met windkracht 5 tegen en de maximale wettelijke snelheid is windgeruis slechts op de achtergrond hoorbaar. Dit is het gevolg van een van de vele aanpassingen die Renault bij de facelift heeft gedaan. De panelen die de buitenzijde van de A-stijl vormen zijn opnieuw gemodelleerd omwille van de aerodynamica en die inspanning werpt zeker zijn vruchten af. Het is heerlijk rustig aan boord, je bent geneigd de radio een streepje zachter te zetten. De Grand Scénic heeft een zeven centimeter langere wielbasis ten opzichte van de Scénic en legt 45 kilo meer in de schaal, met name de langere wielbasis biedt meer comfort bij dwarsrichels op de snelweg, al zal het verschil het niet schokkend zijn.
De vernieuwde Scénics zijn leverbaar in de bekende Authentique, Expression en Bose uitrustingniveaus. In zijn goedkoopste vorm kost de Grand Scénic 26.190 euro , de meerprijs voor een zevenzitter is ongeacht de motorisering 900 euro. Onze testauto heeft een vanafprijs van 33.890 euro, door een tweetal opties komt de totaalprijs uit op 37.433 euro. De lederen / alcantara bekleding is een optie van 1800 euro, het glazen panoramadak staat voor 895 euro in de prijslijst.