Verschillen op detailniveau
Naast de technische tweaks is het uiterlijk van de gefacelifte BMW 7 Serie op details aangepast. De verschillen zijn minimaal, maar zorgen er wel voor dat de 7 Serie weer wat frisser oogt. Aan de voorzijde zien we een nieuwe voorbumper die de ingezette stijl van de 3 en 5 Serie volgt. De koplampen hebben een nieuwe lay-out gekregen en een lichtere kleur dagrijverlichting. Desgewenst kun je de 7 Serie nu ook met volledige LED koplampen bestellen, maar deze dure optie zat niet op onze testauto. Missen doe je het niet, de standaard bi-xenon verlichting geeft een helder en harmonieus lichtbeeld. Aan de achterzijde vallen de verschillen nog geringer uit. Alleen een geoefend oog zal de iets donkerdere achterlichten en nieuwe chroomstrip herkennen. Voor de rest kun je nu kiezen uit nieuwe lichtmetalen velgen en andere lakkleuren. Onze testauto was in het traditionele Imperialblauw gestoken en van klassieke 19 inch multispaaks wielen voorzien, een combinatie die chique en sportief overkomt.
Het puntje op de i van onze testauto is het lichte interieur dat volledig in de kleur Oyster is uitgevoerd. Blauw en beige is altijd een combinatie om van te watertanden, maar wees er wel op bedacht dat een licht interieur ook extreem besmettelijk is. Bij het ophalen stond de kilometerteller op een maagdelijke waarde, toch zaten in het tapijt al een paar lelijke vlekken. Met zwarte vloermatten kun je een hoop ellende voorkomen, het is alleen jammer dat het met de rest van het interieur zo detoneert. Dat geldt ook voor het zwarte stuurwiel. De keuze hiervoor is begrijpelijk, maar het ziet er in combinatie met een volledig licht interieur toch een beetje gek uit. Persoonlijk zou ik dan toch voor een andere fraaie interieurkleur kiezen.