Mooie aanbieding
De vorige 308 is een auto waaraan Peugeot geen al te beste herinneringen bewaart. Met de nieuwe 308 heropenen de Fransen de aanval op de Duitse gevestigde orde en daar slagen ze heel behoorlijk in. Het model is zowel optisch als technisch helemaal bijdetijds en als je dan ook nog een variant met 14% bijtelling kunt aanbieden, is succes min of meer gegarandeerd. Dat over de 1.6 THP 'gewoon' 25% moet worden bijgeteld, doet niets af aan het feit dat de 308 ook met die motor best eens een succesnummer kan worden. Het is jammer dat de 308 niet helemaal vrij is van wat kleine schoonheidsfoutjes, maar met een scherpe prijs - inclusief metallic lak kost onze testauto exact 27.000 euro - zet Peugeot evenwel een mooie aanbieding neer.
- Tijdloze vormgeving
- Fraai interieur
- Stille, soepele aandrijflijn
- Ruimte achterin
- Navigatie soms de weg kwijt
- Aircobediening (te) omslachtig

Honda Civic 1.6 i-DTEC Lifestyle

Honda Insight 1.3 i-VTEC Executive

Toyota Auris 1.8 Hybrid Executive

Audi A3 Sportback 1.6 TDI Attraction

Mazda 3 SkyActiv-G 120 GT-M

Renault Mégane Energy 130 TCe S&S GT-Line

BMW 1 Serie 116i Urban Line

Hyundai IONIQ 1.6 HEV First Edition

Kia cee'd 1.0 T-GDI GT-Line

Seat Toledo 1.6 TDI Businessline High

2021 - Peugeot 308 SW HYbrid 225 e-EAT8 GT Pack Business

2018 - Peugeot 308 SW 1.2 PureTech EAT8 Allure

2017 - Peugeot 308 SW 1.5 BlueHDi 130 S&S GT Line

2016 - Peugeot 308 GT 2.0 BlueHDi 180

2015 - Peugeot 308 GTi 1.6 e-THP 270

2014 - Peugeot 308 SW 1.6 BlueHDI Blue Lease Executive

2014 - Peugeot 308 1.6 e-HDi Active

2011 - Peugeot 308 1.6 eHDi Active

2010 - Peugeot 308 GTI

2009 - Peugeot 308 CC 1.6 THP Féline


