Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTI Cosmo

- 5 januari 2014

Vier is teveel

Aanvankelijk lijkt de ergonomie van het multimediasysteem niet bijster goed. Zeker als je je bedenkt dat je deze op vier (!) verschillende manieren kunt bedienen: via de knoppen op het stuur, het grote touchscreen op het dashboard, spraakbesturing en - als nieuwe toevoeging aan de Insignia - het touchpad tussen de voorstoelen. Net als bij veel van de 'premium' merken kun je op het touchpad schrijven en worden zelfs de grootste hanenpoten herkend. Toch gebruik je deze functie in de praktijk niet of nauwelijks. Het touchscreen werkt sneller en ook de spraakbesturing werkt voldoende snel. Met gebruik van de laatste twee bedieningsmogelijkheden is het bedieningsgemak ruim voldoende.

140 pk
350 Nm
200 km/h
11,0 s
6,6 (3.9) l/100km
104 g/km
B
22%
€ 31.195
€ 42.980
€ 788 / maand
€ 426 - € 458 / kwartaal
  • Peugeot 508 SW 2.0 HDiF-140 Allure

  • Subaru Outback 2.5i Lineartronic CVT Premium EyeSight

  • Subaru Levorg 1.6 GT-S Premium

  • Renault Laguna Estate 2.0 Turbo GT

  • Volkswagen Passat Variant 1.6 TDI Comfortline

  • Toyota Avensis Wagon 2.0 CVT Executive Business

  • 2017 - Opel Insignia Grand Sport 1.5 Turbo Business Executive

  • 2014 - Opel Insignia 2.0 SIDI 4x4 Cosmo OPC Line

  • 2010 - Opel Insignia OPC 2.8 V6 Turbo

  • 2009 - Opel Insignia 2.0 CDTI EcoFLEX Business

  • 2009 - Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTi Executive

  • 2009 - Opel Insignia 2.0 Turbo Cosmo