Skoda Octavia Combi RS 2.0 TSI DSG

- 19 maart 2014

Je kunt er niet omheen

In het middenklasse segment is het dun gezaaid met snelle stationwagons. Tot voor kort kon je enkel bij Ford en Renault 200pk+ combineren met een hoop bagageruimte. Met de Octavia RS Combi nestelt Skoda zich tussen deze twee kemphanen. Met zijn enorme binnenruimte heeft hij in de basis al een behoorlijke voorsprong genomen. Gelukkig doet de aandrijflijn - zeker in combinatie met de optionele DSG-automaat - niets af aan het totaalplaatje. We stelden de vraag of de Octavia RS nu wel een deuntje kan meespelen in dit segment. Die vraag kunnen we positief beantwoorden. Ben je in de markt voor een perfecte combinatie tussen een flinke bak ruimte en vermogen, dan kun je niet om de Octavia RS heen.

  • Heerlijke aandrijflijn
  • Enorme binnenruimte is gebleven
  • Mooie balans in het onderstel
  • Echt goedkoop is hij niet meer
  • Verslavend geluid lijdt tot hoog brandstofverbruik
  • Voorwielen kunnen vermogen niet altijd aan
220 pk
350 Nm
242 km/h
7,1 s
9,0 (6.4) l/100km
149 g/km
D
22%
€ 21.390
€ 45.680
€ 837 / maand
€ 180 - € 205 / kwartaal
  • MINI Clubman Cooper D Chili

  • Seat Leon ST Cupra 2.0 TSI Cupra 280

  • Mercedes-Benz CLA Shooting Brake 180 Ambition

  • Seat Leon ST 2.0 TDI X-PERIENCE

  • Volvo V40 D4 Business Summum

  • Volkswagen Golf Variant 1.4 TSI 122pk DSG Highline

  • Renault Mégane Estate 1.6 dCi 130 GT-Line

  • Ford Focus Wagon 1.6 TDCi Titanium

  • 2020 - Skoda Octavia Kombi 1.5 TSI First Edition

  • 2017 - Skoda Octavia Combi 1.0 TSI 7-DSG Ambition Business

  • 2014 - Skoda Octavia Combi Greenline 1.6 TDI Businessline

  • 2013 - Skoda Octavia Combi 1.2 TSI Ambition Businessline

  • 2010 - Skoda Octavia 1.2 TSI Ambition Businessline

  • 2009 - Skoda Octavia Combi 1.6 TDI Greenline Business Line

  • 2009 - Skoda Octavia 2.0 TDI Ambition Business Line

  • 2008 - Skoda Octavia Scout 2.0 TDI

  • 2006 - Skoda Octavia Combi 1.6 Ambiente