Generatiekloof
Vanbinnen overheerst juist een klassieke sfeer, die nog eens wordt benadrukt door de chique beige-bruine kleurencombinatie. Hoewel de E-Klasse qua afwerking en materiaalgebruik nog prima mee kan komen, verraadt de vormgeving van het dashboard wel dat het model op leeftijd raakt. Stap je vanuit de E- in de nieuwe C-Klasse, dan zie je duidelijk de generatiekloof. En toch: vergis je niet, want sinds de facelift van vorig jaar is de E-Klasse op veiligheids- en multimediagebied flink gemoderniseerd. Wat dat betreft is het jammer dat de heren technici bij de facelift niet wat meer aan de bediening van die multimedia hebben gesleuteld; op dat punt verliest de Benz langzaam maar zeker de aansluiting bij z'n twee eeuwige rivalen.
Voor de milieubewuste CEO biedt Mercedes-Benz tegen betaling van 3.781 euro het Comfortpakket aan. De driezits achterbank maakt daarbij plaats voor twee individuele, verwarmbare stoelen met daartussen een vaste armsteun. Twee aparte aircozone's en zonnerollo's maken het S-Klasse-gevoel compleet. Het ruimteaanbod is prima, zowel voor- als achterin - geen wonder dat de E-Klasse zo geliefd is in de taxibranche. Hoewel de buitenspiegels een maatje groter hadden gemogen, heb je door de hoge zit op de wat vlakke stoelen wel een prima overzicht. Ook het samenspel tussen de diesel- en de elektromotor kun je - zowel via het instrumentarium als via het centrale display - nauwlettend in de gaten houden.

2017 - Mercedes-Benz E-Klasse Estate 200 Avantgarde

2016 - Mercedes-Benz E-Klasse 220d Lease Edition

2013 - Mercedes-Benz E-Klasse E200 BlueDIRECT Avantgarde

2010 - Mercedes-Benz E-Klasse Cabriolet 250 CGI

2010 - Mercedes-Benz E63 AMG

2010 - Mercedes-Benz E-Klasse Estate 220 CDI BE Avantgarde

2009 - Mercedes-Benz E63 AMG Estate

2009 - Mercedes-Benz E-Klasse Coupé 350 CGI

2009 - Mercedes-Benz E-Klasse E250 CDI Avantgarde

2008 - Mercedes-Benz E-Klasse E300 BlueTEC Avantgarde











