Peugeot 108 1.0 e-VTi Allure TOP!

- 9 augustus 2014

Basis voor succes

Toen we met de nieuwe Aygo reden, kregen we te horen dat bij de ontwikkeling van het nieuwe trio een grotere uitdaging op tafel lag. Vergeleken met tien jaar geleden is het aantal concurrenten verdubbeld en het gros daarvan is onlangs vernieuwd. Dat men niet over één nacht ijs is gegaan, is te merken. De auto's hebben wel hun eigenaardigheden gehouden zoals de niet geheel beklede portieren, de klapraampje in de achterportieren en de beperkte ruimte op de achterbank en in de bagageruimte. Toch onderscheidt de 108 zich van veel van zijn opponenten door de stille, zuinige motor, de volwassen rijeigenschappen en opties als het touchscreen en het open dakje. Samen met zijn behoudende design zal het ons verbazen als deze auto het succes van zijn voorganger niet gaat evenaren.

  • Fraai, tijdloos design
  • Prettige aandrijflijn
  • Volwassen weggedrag
  • Vermogen houdt niet over
  • Nog steeds kleine bagageruimte
  • Missers zoals de klapraampjes
68 pk
96 Nm
160 km/h
14,3 s
4,3 (3.8) l/100km
88 g/km
A
22%
€ 9.690
€ 14.540
€ 267 / maand
€ 73 - € 82 / kwartaal
  • Fiat Panda 1.0 Hybrid Launch Edition

  • Toyota Aygo 1.0 VVT-i X-CITE

  • Kia Picanto 1.2 CVVT GT-Line

  • Suzuki Ignis 1.2 Stijl

  • Opel Karl 1.0 ecoFLEX Edition

  • Suzuki Celerio 1.0 DualJet Exclusive

  • Citroën C1 e-VTi 68 Airscape Feel Edition

  • Skoda Citigo 1.0 Greentech Elegance