BMW i8 First Edition

- 5 oktober 2014

Fool proof

BMW heeft er voor gekozen om de i8 niet in de markt te zetten als een keihard afgeveerde en gedempte auto. Hem qua weggedrag vergelijken met bijvoorbeeld een Porsche 911 loopt daarom ook direct mank. Rijd je op de snelweg, dan is de auto verrassend comfortabel. Uiteraard voel je hobbels en richels meer dan in de gemiddelde middenklasser, maar hinderlijk wordt het nooit. De gemonteerde stoelen zijn daarop een goede toevoeging. Op lange stukken bieden deze ruim voldoende comfort, maar ga je stevig 'hoeken', dan houden de wangen je goed op de plek. Toch ligt de auto als een blok op de weg en gaat hij strak de hoek om. De auto stuurt daarbij voldoende direct, maar geeft niet extreem veel door van wat er onder de voorwielen gebeurt. Door de relatief smalle banden vóór - 215 mm breed - en de wat zachter afgeveerde voorzijde is de auto eerder onderstuurd dan je zou verwachten van een sportief gelijnde auto als deze. Groot voordeel is dat de auto 'fool proof' en daardoor door iedereen te berijden is zonder dat de auto wild uitbreekt bij een sportief rijgedrag. Treedt onderstuur op, dan is het devies: gas los en vervolgens trekt de achterkant mooi bij.

362 pk
320 Nm
250 km/h
4,4 s
7,4 (2.1) l/100km
49 g/km
A
22%
€ 149.000
€ 149.000
€ 2.732 / maand
€ 0 / kwartaal
  • Nissan GT-R 3.8 Track Pack