In balans
Hoewel de nieuwe Sorento wel wat designtrekjes heeft van de vorige generatie, is de auto helemaal nieuw. Vooral door de bijzondere raamlijn tussen de C- en D-stijl en de opgelegde motorkap is de auto direct als Kia Sorento te herkennen. Hoewel herkenbaar, is het ontwerp van de derde generatie veel meer in balans dan zijn voorgangers. Het doet nu veel Europeser aan. Door de gestrekte lijn over de flank, de lagere daklijn en de grote grille op de hoge neus, ziet de auto er 'dik' uit. Zeker in combinatie met de fraai bruine parelmoer lak - Imperial Bronze - en 19 inch lichtmetalen velgen. Deze grote velgen zijn standaard als de Sorento in de topversie ExecutiveLine wordt besteld. Als de basisuitvoering wordt aangevinkt, is het een must om het standaard 17 inch lichtmetaal achteraf te vervangen. Door de grote buitenmaten lijken die velgen zeker een maat kleiner en zijn ze een behoorlijke dissonantie in het fraaie ontwerp. De achterzijde van de auto is wat anoniem vormgegeven, maar heeft wel stijlovereenkomsten met de Carens. Om de terreinwaardigheid van het model te benadrukken, zijn standaard op zowel de voor- als achterbumper zilverkleurige skidplates gemonteerd. De zwarte omranding van de wielkasten en dito kunststof aan de onderzijde van de auto geven hem nog meer een robuuste uitstraling.

Land Rover Freelander 2 Si4 SE AWD

Land Rover Discovery Sport SD4 HSE

BMW X3 sDrive18d High Executive

Lexus NX300h AWD President Line

Hyundai Santa Fe 2.2 CRDi 4WD i-Catcher

Ford Edge 2.0 TDCi Bi-Turbo Sport

Ford Kuga 2.0 TDCi 163pk Powershift Titanium

Mitsubishi Outlander PHEV Instyle+

Mercedes-Benz GLK 220 CDI BlueTEC 4MATIC

Land Rover Range Rover Evoque 2.0 Si4 Prestige

Honda CR-V 2.2 i-DTEC Executive

Mitsubishi Outlander PHEV Instyle +

Nissan X-Trail 1.6 DCI Tekna






