- BMW i4“Eindelijk”Energielabel A | 22% bijtellingWat een verademing. Waar we de afgelopen jaren zijn gebombardeerd met elektrische SUV's staat er nu eindelijk weer een elektrische sedan voor onze neus. Geen fratsen met een uitgesproken uiterlijk maar 'gewoon' een elektrische variant van de 4 Serie Gran Coupe.
- BMW 2 Serie Active Tourer“Neergedaald stof”Energielabel D | 22% bijtellingDe BMW 2 Serie Active Tourer deed ruwweg acht jaar geleden het nodige stof opwaaien. Aandrijving op de voorwielen en de proporties van een MPV, dat kan toch niet van de tekentafels in Beieren komen? Toch hielden de Duitsers voet bij stuk en werd de Active Tourer een wereldwijd succes.
- BMW 2 Serie Coupé“Zalige zeldzaamheid”Energielabel D | 22% bijtellingDe BMW 2 Serie Coupé is een toonbeeld van componenten die je niet vaak meer ziet in autoland. Allereerst: het is een coupé. Slechts 0,2 procent van de verkochte auto's in Nederland is in die carrosserievorm uitgevoerd en dat percentage loopt steeds verder terug.
- BMW iX“Smaakgevoelige vaandeldrager”Energielabel A | 22% bijtellingBMW was er met haar i3 relatief vroeg bij om een graantje mee te pikken in de groeimarkt van de elektrische auto. Met een model dat bovendien qua filosofie zijn tijd ver vooruit bleek.
- BMW iX3“Veilige keuze”Energielabel A | 22% bijtellingBMW en volledig elektrisch rijden; tot voorkort een combinatie enkel gegund aan de BMW i3. Hoewel de i3 een absolute pionier was op het vlak van elektrisch rijden hebben we sinds 2013 geen nieuwe volledig elektrische modellen zien verschijnen van het merk uit Beieren.
- BMW 2 Serie Gran Coupé“Nieuw familielid”Energielabel B | 22% bijtellingBeschuit met blauwe en witte muisjes! Er is een BMW geboren! De hagelnieuwe 2 Serie Gran Coupé is de eerste vierdeurscoupé in het compacte segment van het merk. De successen uit het hogere segment en het spieken bij de concurrentie heeft BMW ertoe bewogen om ook dit gat op te vullen.
- BMW 3 Serie Touring“A thing of the past?”Energielabel E | 22% bijtellingMet de toenemende populariteit van SUV's en elektrische auto's, zou je bijna vergeten dat er ook nog mensen zijn die behoefte hebben aan een meer traditionele allrounder op diesel. BMW komt deze groep klanten al jaren tegemoet met de 3 Serie Touring. Wij rijden hem als 320d mét vierwielaandrijving.
- BMW 1 Serie“Vlucht naar voren”Energielabel B | 22% bijtellingIn het C-segment was de BMW 1 Serie uniek; het was namelijk de enige optie wanneer je achterwielaandrijving wilde hebben. Vanaf heden is die mogelijkheid er niet meer, want de hatchback uit Beieren drijft voortaan zijn voorwielen aan. Hiermee slaat BMW een behoorlijk andere weg in.
- BMW Z4“Comeback”Energielabel F | 22% bijtellingRuim 10 jaar moesten we wachten op de derde generatie van de Z4. BMW heeft, met enige hulp van Toyota, ruim de tijd genomen om het volgende model op de markt te brengen. Het terugbrengen van de Z4 is een zeer doordachte keuze van het merk uit Beieren.
- BMW 8 Serie Cabrio“Wellness op wielen”Energielabel G | 22% bijtellingDe meeste mensen zien autorijden toch vooral als een must; een manier om van A naar B te komen. Maar wat als het rijden eens niet draait om het slechts ergens naartoe gaan, maar juist om ontspanning? Dan ben je bij een auto als de BMW M850i Cabrio aan het juiste adres.
- BMW 3 Serie“Het zit 'm in de mix”Energielabel C | 22% bijtellingDe 3 Serie is absoluut de meestverkochte auto van BMW. Het model werd zelfs meer dan dubbel zo vaak verkocht als de tweede verkooptopper van BMW; de 5 Serie. De verkoopcijfers vanaf 1983 laten zien dat er vanaf dat jaar 243.463 exemplaren van de Dreier in Nederland werden geleverd.
- BMW i3s“Sportief buitenbeentje”Energielabel A | 22% bijtellingWat wellicht het grootste buitenbeentje van BMW is, wordt in een nieuwe jas gehesen. De bijzondere hatchback van de fabrikant, met volledig elektrische aandrijving, een onderstel van koolstofvezel en styling die je nergens anders tegen komt bij de modellen uit Beieren, heeft een facelift gehad.
- BMW X3“Groot, groter, grootst ”Energielabel E | 22% bijtellingAuto's worden groter, een feit waar we niet meer om heen kunnen. De Duitse krant Bild liet er onderzoek naar doen door autoclub ACE. Tussen 2000 en 2010 zijn auto's gemiddeld bijvoorbeeld negen procent breder geworden.
- BMW 6 Serie GT“Twee werelden verenigd”Energielabel B | 22% bijtellingWanneer je het ruimtelijk gevoel en de hogere zit van een SUV wilt combineren met de wegligging en luxe van een limousine, heb je in autoland niet heel veel te kiezen.
- BMW X2“Bravourespel ”Energielabel C | 22% bijtellingWe zijn voorlopig nog niet klaar met de invulling van allerlei niches in de automarkt. Een merk dat al jaren vooroploopt in het ontwikkelen van nieuwe modelvormen is BMW. We kennen natuurlijk de SUV-coupés als de BMW X6 en X4, maar denk daarnaast ook eens aan een auto als de 3 Serie GT.
- BMW 2 Serie Coupé“M in puurste vorm”Energielabel G | 22% bijtellingJe zou maar een icoon op moeten volgen. Die zware taak wacht de BMW M2 die de hoofdrol speelt in deze test. Want ondanks - of dankzij - de korte leverperiode die de 1 M Coupé kende, groeide het hitsige model uit tot een regelrechte klassieker.
- BMW 5 Serie Touring“Alleskunner op topniveau”Energielabel B | 22% bijtellingTussen al het geweld van de hippe SUV's, hybrids, MPV's en andere tussenmodellen wordt er gelukkig door het Duitse BMW nog vastgehouden aan de basispijlers uit de jaren 90. De 3, 5 en 7 Serie zijn steevast terug te vinden in het gamma van het merk uit Beieren.
- BMW 5 Serie“Blijdschap en weemoed”Energielabel B | 22% bijtellingHet was één van de eerste auto's waarin ik reed: een donkerblauwe BMW 530i - van twee generaties geleden, met de codenaam E60 - met een zescilinder die liefst 258 trappelende paarden mobiliseerde.
- BMW 2 Serie Active Tourer“Plug-in voor het hele gezin”Energielabel A | 22% bijtellingDe plug-in hybride; volgens critici een uitstervend ras nu de fiscale voordelen langzaam verdampen. Bovendien zijn de meeste stekkerauto's allesbehalve praktisch voor gezinnen met jongvolwassen kinderen, tenzij je bereid bent om een fiks bedrag voor bijvoorbeeld een XC90 neer te tellen.
- BMW 7 Serie“Dynamischer dan ooit”Energielabel B | 22% bijtellingBij BMW was het jarenlang een duidelijk verhaal: Wanneer je sportiviteit zocht, kocht je een 3 Serie, wanneer je pure luxe zocht een 7 Serie en daar tussenin was dan de 5 Serie gepositioneerd.
- BMW 2 Serie Gran Tourer“Tegen beter weten in”Energielabel E | 22% bijtellingWat waren de BMW-puristen verbolgen bij de introductie van de 2 Serie Active Tourer met een driecilinder en voorwielaandrijving. Het wat hoge ontwerp spreekt de doorgewinterde BMW-rijder misschien minder aan, op de 3 Serie na is dit wel mooi de best verkochte BMW in Nederland, waarbij.....
- BMW 2 Serie Active Tourer“Tweestrijd”Energielabel B | 22% bijtellingEen MPV met driecilindermotor en voorwielaandrijving: de BMW 218i Active Tourer schuift in één beweging een hele straat vol heilige huisjes tegen de vlakte.
- BMW i8“Welcome to the future”Energielabel A | 22% bijtellingEr zijn niet veel productieauto's die ten opzichte van de concept car zo weinig verschillen als de BMW i8. In 2011 werd een spectaculair ogende auto gepresenteerd waarvan we nooit hebben kunnen dromen dat hij bijna ongewijzigd in productie zou gaan.
- BMW 4 Serie Cabriolet“Vier de zomer”Energielabel F | 22% bijtellingEen mooie nazomeravond, ergens langs de Zeeuwse kust. Terwijl we de zon naast ons in de zee zien verdwijnen, wappert een frisse zeewind enthousiast door onze haren.
- BMW 4 Serie Gran Coupé“Het mooiere zusje”Energielabel D | 22% bijtellingBehoudende carrosserievormen raken steeds meer uit de gratie. Zelfs bij BMW, dat vanouds klassiek gelijnde limousines en sportcoupé’s bouwt, zijn de modellen met omhoog scharnierende achterklep niet meer weg te denken.
- BMW 4 Serie Coupé“Vertrouwde nieuwkomer”Energielabel F | 22% bijtellingHet lijkt wat verwarrend, een nieuw nummer in de reeks van BMW-modellen, maar de naam '4 Serie' zorgt juist voor duidelijkheid. Ga maar na: alle andere Coupé- en Cabrio-modellen hebben een even nummer, zoals de nieuwe 2 Serie, de Z4 en de 6 Serie.
- Oude testen
Auto's die uit productie zijnBMW X6 M (tot 2019)
BMW 3 Serie Sedan (tot 2019)
BMW 1 Serie (tot 2019)
BMW M3 Sedan (tot 2019)
BMW i3 (tot 2018)
BMW X5 (tot 2018)
BMW 5 Serie Sedan (tot 2017)
BMW 3 Serie GT (tot 2019)
BMW 7 Serie (tot 2015)
BMW X3 (tot 2018)
BMW 3 Serie (tot 2015)
BMW X6 (tot 2014)
BMW 1 Serie (tot 2015)
BMW 3 Serie Touring (tot 2019)
BMW 6 Serie Gran Coupé (tot 2015) - Oude testen
Auto's die uit productie zijnBMW 3 Serie (tot 2015)
BMW M5 (tot 2013)
BMW 6 Serie Coupé (tot 2015)
BMW 1 Serie (tot 2015)
BMW 6 Serie Cabriolet (tot 2015)
BMW X3 (tot 2014)
BMW 5 Serie Touring (tot 2013)
BMW 3 Serie Coupé (tot 2013)
BMW ActiveHybrid 7 (tot 2012)
BMW 3 Serie Cabriolet (tot 2013)
BMW ActiveHybrid X6 (tot 2012)
BMW 5 Serie (tot 2013)
BMW 3 Serie (tot 2012)
BMW 5 Serie (tot 2013)
BMW 5 Serie GT (tot 2013) - Oude testen
Auto's die uit productie zijnBMW X1 (tot 2012)
BMW Z4 Roadster (tot 2013)
BMW 7 Serie (tot 2012)
BMW 3 Serie (tot 2012)
BMW X6 (tot 2012)
BMW 1 Serie Cabrio (tot 2013)
BMW 3 Serie Touring (tot 2008)
BMW M5 Touring (tot 2010)
BMW 1 Serie Coupé (tot 2013)
BMW 6 Serie Coupé (tot 2011)
BMW Z4 (tot 2009)
BMW X5 (tot 2010)
BMW M3 Coupé (tot 2010)
BMW 3 Serie Cabrio (tot 2010)
BMW 1 Serie (tot 2011) - Oude testen
Auto's die uit productie zijnBMW 5 Serie (tot 2010)
BMW 3 Serie Coupé (tot 2010)
BMW 3 Serie (tot 2008)
BMW 5 Serie Touring (tot 2007)
BMW 3 Serie (tot 2008)
Modelpagina's BMW
Nieuwe �n oude testen per model
Nieuwe �n oude testen per model