Freude am Fahren
Bij het op de markt komen van de Z4 werd niet direct duidelijk of er ook een coupé-variant zou komen. Er moest tot eind 2005 gewacht worden voor de Z4 Coupé werd gepresenteerd. Halverwege 2006 kwam hij in de showroom te staan en werd er vlak daarna een M-uitvoering leverbaar, zowel voor de Roadster als voor de Coupé. De Coupé is in vergelijking met de Roadster 10kg zwaarder, maar wel twee keer zo stijf als de open Z4 M. De Z4 M heeft het bekende 3.2 motorblok van de vorige M3 (type E46), maar de auto is wel 75kg lichter.
Een BMW Z4 M Coupé mag toch gezien worden als één van de auto’s die op menig voorkeurslijstje bovenaan te vinden is. Niet alleen bij potentiële kopers van deze fraai gelijnde Coupé, ook bij menig autoredacteur is dit het geval. De bijzondere lijnen van de carrosserie maken van de Z4 Coupé een auto die je ligt, of die je compleet verafschuwt. Aan ons om deze Coupé eens drie dagen lang flink aan de tand te voelen.