- Mazda CX-80“CX-XL”Energielabel A | 22% bijtellingMet de Mazda CX-60 heeft het Japanse merk sinds jaren weer een flinke SUV in het gamma. Hoewel de auto qua binnenruimte niet eens heel veel groter is dan een CX-5 zorgen de luxe afwerking en krachtige aandrijflijn er voor dat je direct doorhebt dat dit het vlaggenschip van Mazda moet zijn.
- Mazda MX-5“Verjaardagsfeest in stijl”Energielabel F | 22% bijtellingIconen in de auto-industrie. Het zijn modellen die gedurende een korte of lange periode impact weten te maken, een grote schare fans op de been krijgen en een bepaalde hebberigheid opwekken.
- Mazda 2 Hybrid“Wanneer verstand wint”Energielabel A | 22% bijtellingAutofabrikanten hebben weleens makkelijkere tijden gekend. In Europa komt een verkoopverbod op brandstofauto's steeds dichterbij en op weg daarnaartoe worden de overheidsregels steeds strenger.
- Mazda MX-30“Lekker anders”Energielabel A | 22% bijtellingJe ziet dat de Japanse automerken moeite hebben met de vergaande elektrificatie van het wagenpark. Nissan was er met de eerste Leaf vroeg bij, maar zette dat pionieren niet om in langdurig succes.
- Mazda CX-5“Nu als mild hybrid”Energielabel E | 22% bijtellingDe Mazda CX-5 is een auto die veelvuldig de revue passeert. Het is één van de best verkopende auto's van het merk, zo werden er in Nederland al meer dan 30.000 op kenteken gezet. Niet gek dus dat de Japanners er bovenop zitten en met enige regelmaat een modelwijziging doorvoeren.
- Mazda CX-60“Geeft smaak”Energielabel A | 22% bijtellingJarenlang wist Mazda op geheel eigen wijze de markt te bestormen. Ongeacht de carrosserievorm werd hetzelfde recept geboden: atmosferische blokken met een groot slagvolume. En hoewel tijden veranderen en emissienormen steeds strenger worden, houdt Mazda hieraan vast.
- Mazda CX-5“Gaat maar door”Energielabel D | 22% bijtellingMazda zette in 2011 vol in op cross-overs, toen het merk de CX-5 presenteerde. Een gouden zet, zo bleek. Inmiddels is het model goed voor zo'n 19 procent van de Europese verkopen van de Japanse fabrikant, terwijl er wereldwijd meer dan 353.000 exemplaren de showroom uitreden.
- Mazda 3“Gulden middenweg?”Energielabel C | 22% bijtellingWanneer je gaat shoppen in het C-segment heb je keuze te over. Sommige mensen zullen zich hierbij laten leiden door hun portemonnee, anderen door gevoel. Een auto kopen en houden is immers nog altijd een dure hobby.
- Mazda CX-5“Lekker eigenzinnig”Energielabel G | 22% bijtellingMazda is altijd al lekker eigenzinnig geweest. Met een relatief grote motorinhoud, ongeblazen benzinemotoren en een nadruk op rijbeleving is ieder model van de Japanners bijzonder te noemen.
- Mazda CX-30“Succes in een mooi jasje”Energielabel D | 22% bijtellingDe populariteit van hoge modellen blijft toenemen en daar speelt Mazda met de CX-30 goed op in. Maar dan wel op geheel eigen wijze: waar andere merken juist vol inzetten op batterijpakketten en motoren met kleine inhoud, denkt Mazda in andere oplossingen.
- Mazda CX-3“Update”Energielabel B | 22% bijtellingHet Japanse merk Mazda heeft een bijzonder plekje binnen autoland. Neem de mateloos populaire en legendarische MX-5 die al jaren het hart van menig sleutelaar en hobbyracer weet te veroveren.
- Mazda MX-30“Eigenzinnig elektrisch”Energielabel A | 22% bijtellingElektrisch rijden? Daarvoor moet je niet bij Mazda zijn. Tenminste, dat was jarenlang het credo van het Japanse merk. En de redenen hiervoor waren eigenlijk heel logisch. De merkwaarden garanderen dynamisch rijgedrag en efficiënte motoren, maar dan net op een eigen manier.
- Mazda 2“Mee in de trend”Energielabel A | 22% bijtellingJe zou het misschien niet verwachten, na het introductiegeweld van de nieuwe 3 en CX-30, maar de Mazda 2 is na al die jaren nog steeds een top drie speler voor het Japanse merk in Nederland. Europees gezien is het model goed voor veertien procent van de verkopen van Mazda.
- Mazda CX-30“Mooi verpakte technologie”Energielabel A | 22% bijtellingDe populariteit van crossovers en SUV's neemt nog steeds toe en inmiddels kun je in elk segment wel een model op hoge poten krijgen. Van het A-segment met auto's als de Suzuki Ignis tot de absolute top met de Rolls-Royce Cullinan.
- Mazda 3“Even stilstaan”Energielabel B | 22% bijtellingUniek, er is een nieuwe Mazda! Bijzonder nieuws als je beseft dat het modellengamma van de Japanners eigenlijk maar beperkt is. En dat is niet het enige. De 3 maakt deel uit van het overvolle C-segment en moet het dus gaan opnemen tegen verkooptoppers als de Volkswagen Golf en de Ford Focus.
- Mazda 6“Een Japanse BMW?”Energielabel D | 22% bijtellingDe Mazda 6 is al jarenlang een graag geziene gast in het D-segment. Hij is betrouwbaar, ziet er vlot uit en biedt veel rijplezier. Met de facelift van de laatste generatie Mazda 6 hebben de Japanners deze factoren nog eens verder geprobeerd te versterken.
- Mazda CX-3“Klaar voor de tweede ronde”Energielabel B | 22% bijtellingIn 2015 betrad Mazda met de CX-3 een voor het merk nieuwe markt. Het was nog maar de vraag hoe het publiek op een kleine cross-over van de Japanners zou reageren.
- Mazda MX-5 “Transformer”Energielabel G | 22% bijtellingHoe kun je het beste van twee werelden met elkaar verbinden? Dat is de vraag waar de Japanse ontwerpers tijdens de ontwikkeling van deze auto steeds opnieuw mee bezig zijn geweest: De Mazda MX-5 RF moet dé uitkomst zijn voor diegene die wil genieten van een elegant fastbackdesign.....
- Mazda CX-5“Vernieuwde trendsetter”Energielabel D | 22% bijtellingEr zijn maar weinig auto's die - de afgelopen 10 jaar - vanaf de onthulling veel indruk hebben gemaakt en deze positiviteit vast hebben gehouden. De Mazda CX-5 staat in deze lijst met stip op nummer één. Vanaf de allereerste kennismaking waren we zeer positief over de middelgrote SUV.
- Mazda MX-5 Roadster“Succesrecept”Energielabel G | 22% bijtellingLicht, puur en wendbaar. Met die drie basisingrediënten bouwde Mazda in 1989 de eerste MX-5. Een scheutje betaalbaarheid bleek de perfecte toevoeging voor een succesrecept waar vele honderdduizenden liefhebbers inmiddels al meer dan een kwart eeuw van smullen.
- Mazda 2“Succesverhaal”Energielabel B | 22% bijtellingMazda kent een lange historie met compacte auto's. Al vanaf het moment dat het merk personenauto's ging maken, maken kleine auto's een belangrijk deel uit van het gamma. In Nederland is de Mazda2 de laatste jaren de Benjamin van Mazda.
- Oude testen
Auto's die uit productie zijnMazda 3 (tot 2018)
Mazda CX-3 (tot 2018)
Mazda CX-5 (tot 2017)
Mazda 6 Sportbreak (tot 2018)
Mazda 3 (tot 2018)
Mazda 6 (tot 2015)
Mazda MX-5 Roadster Coupé (tot 2015)
Mazda 6 SportBreak (tot 2015)
Mazda CX-5 (tot 2015)
Mazda 3 (tot 2013)
Mazda CX-5 (tot 2015)
Mazda 2 (tot 2014)
Mazda 5 (tot 2015)
Mazda 2 (tot 2015)
Mazda 6 SportBreak (tot 2012) - Oude testen
Auto's die uit productie zijnMazda MX-5 Roadster Coupé (tot 2012)
Mazda 6 (tot 2010)
Mazda CX-7 (tot 2011)
Mazda 3 MPS (tot 2011)
Mazda 3 (tot 2011)
Mazda 5 (tot 2010)
Mazda CX-7 (tot 2009)
Mazda 6 SportBreak (tot 2010)
Mazda 2 (tot 2010)
Mazda MX-5 (tot 2009)
Mazda 3 (tot 2009)
Mazda 3 (tot 2009)
Mazda 6 (tot 2008)
Mazda 2 (tot 2007)
Mazda 6 SportBreak (tot 2008) - Oude testen
Auto's die uit productie zijn
Modelpagina's Mazda
Nieuwe �n oude testen per model
Nieuwe �n oude testen per model