Ode aan de Japanse taal
Sla de brochure van de nieuwe Mazda6 open, blader er doorheen en laat de pagina’s bezinken. Wat meteen opvalt is de hoeveelheid aan Japanse spirituele termen die Mazda op haar nieuwe 6 toepast. Het ontwerp is volgens Mazda geïnspireerd op de schoonheidsleer Yugen en de emotionele binding die de bezitter dan wel de bestuurder van de Mazda6 met de auto heeft, wordt omschreven als zijnde Kizuna. Dit gebruik van Japanse terminologie om de Mazda6 te karakteriseren is fraai, want Japan is een land dat absoluut aandacht verdient als het gaat om spiritualiteit. Wij associëren Japan namelijk met reinheid, rust en perfectie. Een mooi filosofisch kader, waarin de Mazda6 ontwikkeld is als ode aan de Japanse cultuur en met de bijbehorende eigenschappen waar een autofabrikant zichzelf wel mee geïdentificeerd wil zien.

Toyota Avensis 1.8 VVT-i Wagon Panoramic Business

Toyota Avensis Wagon 2.2 D-4D Linea Luna

Citroën C5 Tourer 1.6 e-HDi EGS Ligne Business

Volvo V50 1.6D Kinetic

Saab 9-3 Sport Estate 1.8t Linear Business

Peugeot 407 SW 1.8-16V XR Pack

Alfa Romeo 159 Sportwagon 2.2 JTS Sport

Skoda Octavia Scout 2.0 TDI

Volkswagen Passat Variant 2.0 TDI Bluemotion Comfortline

2025 - Mazda 6e EV Takumi Plus

2019 - Mazda 6 2.5 SkyActiv-G 194 6AT Signature

2015 - Mazda 6 Sportbreak SkyActiv-G 145 TS+

2013 - Mazda 6 2.0 SkyActiv-G GT-M

2013 - Mazda 6 SportBreak SkyActiv-D 2.2 150pk TS+ Lease Pack

2010 - Mazda 6 SportBreak 2.2 CiTD Mid Power

2009 - Mazda 6 2.0 S-VT TS

2006 - Mazda 6 MPS

2006 - Mazda 6 SportBreak 2.0 CiTD DPF Touring


