Geslaagde emotie
Een emotionele binding wil Mazda zien tussen de 6 en zijn bestuurder. Welnu, die binding is er. Tijdens de testperiode zijn we een fan geworden van de nieuwe Mazda6. Het lijnenspel bleef boeien en het fijne rijgedrag bleef een inspiratie. Kijken we echter puur zakelijk naar de optelsom, dan komen we evengoed tot de conclusie dat de Mazda6 een goede keuze is in deze klasse. De dieselmotor kwam subjectief een paar zaken tekort en de bak schakelt niet zo Japans en boterzacht, zoals vaak gehoord wordt. Wel ben je met deze diesel voorzien van een zuinige motor en dat zorgt met een voorraad van 64 liter voor een actieradius van meer dan 1100 kilometer.
Het materiaalgebruik is niet zo fraai als bij veel concurrenten, maar de value for money is daarentegen groot. De Mazda6 is goed uitgerust en biedt veel goede eigenschappen en weinig echte minpunten voor een prijs die opvallend lager ligt dan bij concurrenten met dezelfde uitrusting. Nu maar hopen dat de gemiddelde leaserijder bij de Mazda6 niet kiest voor zilvergrijs en een basisversie.
- Prijsstelling
- Goede wegligging
- Zuinige motor
- Zicht naar achteren
- Schakelgevoel
- Materiaalgebruik interieur

Toyota Avensis 1.8 VVT-i Wagon Panoramic Business

Toyota Avensis Wagon 2.2 D-4D Linea Luna

Citroën C5 Tourer 1.6 e-HDi EGS Ligne Business

Volvo V50 1.6D Kinetic

Saab 9-3 Sport Estate 1.8t Linear Business

Peugeot 407 SW 1.8-16V XR Pack

Alfa Romeo 159 Sportwagon 2.2 JTS Sport

Skoda Octavia Scout 2.0 TDI

Volkswagen Passat Variant 2.0 TDI Bluemotion Comfortline

2025 - Mazda 6e EV Takumi Plus

2019 - Mazda 6 2.5 SkyActiv-G 194 6AT Signature

2015 - Mazda 6 Sportbreak SkyActiv-G 145 TS+

2013 - Mazda 6 2.0 SkyActiv-G GT-M

2013 - Mazda 6 SportBreak SkyActiv-D 2.2 150pk TS+ Lease Pack

2010 - Mazda 6 SportBreak 2.2 CiTD Mid Power

2009 - Mazda 6 2.0 S-VT TS

2006 - Mazda 6 MPS

2006 - Mazda 6 SportBreak 2.0 CiTD DPF Touring


