Geslaagde emotie
Een emotionele binding wil Mazda zien tussen de 6 en zijn bestuurder. Welnu, die binding is er. Tijdens de testperiode zijn we een fan geworden van de nieuwe Mazda6. Het lijnenspel bleef boeien en het fijne rijgedrag bleef een inspiratie. Kijken we echter puur zakelijk naar de optelsom, dan komen we evengoed tot de conclusie dat de Mazda6 een goede keuze is in deze klasse. De dieselmotor kwam subjectief een paar zaken tekort en de bak schakelt niet zo Japans en boterzacht, zoals vaak gehoord wordt. Wel ben je met deze diesel voorzien van een zuinige motor en dat zorgt met een voorraad van 64 liter voor een actieradius van meer dan 1100 kilometer.
Het materiaalgebruik is niet zo fraai als bij veel concurrenten, maar de value for money is daarentegen groot. De Mazda6 is goed uitgerust en biedt veel goede eigenschappen en weinig echte minpunten voor een prijs die opvallend lager ligt dan bij concurrenten met dezelfde uitrusting. Nu maar hopen dat de gemiddelde leaserijder bij de Mazda6 niet kiest voor zilvergrijs en een basisversie.
- Prijsstelling
- Goede wegligging
- Zuinige motor
- Zicht naar achteren
- Schakelgevoel
- Materiaalgebruik interieur
Toyota Avensis 1.8 VVT-i Wagon Panoramic Business
Toyota Avensis Wagon 2.2 D-4D Linea Luna
Citroën C5 Tourer 1.6 e-HDi EGS Ligne Business
Volvo V50 1.6D Kinetic
Saab 9-3 Sport Estate 1.8t Linear Business
Peugeot 407 SW 1.8-16V XR Pack
Alfa Romeo 159 Sportwagon 2.2 JTS Sport
Skoda Octavia Scout 2.0 TDI
Volkswagen Passat Variant 2.0 TDI Bluemotion Comfortline
2019 - Mazda 6 2.5 SkyActiv-G 194 6AT Signature
2015 - Mazda 6 Sportbreak SkyActiv-G 145 TS+
2013 - Mazda 6 2.0 SkyActiv-G GT-M
2013 - Mazda 6 SportBreak SkyActiv-D 2.2 150pk TS+ Lease Pack
2010 - Mazda 6 SportBreak 2.2 CiTD Mid Power
2009 - Mazda 6 2.0 S-VT TS
2006 - Mazda 6 MPS
2006 - Mazda 6 SportBreak 2.0 CiTD DPF Touring