Open deur
Bij MINI is men goed in het laten uitdijen van het gamma. De vijfdeurs hatchback was al bijzonder, maar de nieuwe Clubman is dat mogelijk nog meer. Door de behoorlijke groeistuip is er meer ruimte dan ooit beschikbaar in een MINI. Op het niveau van rijeigenschappen en prestaties levert hij ten opzichte van zijn kleine broertjes nauwelijks in. Zijn er dan geen nadelen? Die zijn er zeker wel en hebben vooral te maken met de kosten. Niet alleen de basisprijs is aan de forse kant, ook de opties zijn verre van goedkoop. Voorzien van alle luxe zoals lederen bekleding, climate control, een fraaie print op het dashboard, een prettig werkend multimediasysteem en een heads-up display, kost de auto in deze motorisering iets meer dan 45 mille (!). Veel geld voor het maken van een statement, waarbij je toch nog genoeg ruimte voor lijf, leden en bagage hebt. Desondanks verwacht MINI dat er een aanzienlijke kopersgroep is voor de auto. MINI-rijders die begonnen zijn met een compacte hatchback en nu een klein gezin hebben gesticht, willen graag MINI blijven rijden. Daarvoor en voor ieder ander die gecharmeerd is van het merk, is de nieuwe Clubman zeker een geschikte keuze.
- Meer ruimte dan ooit in een MINI
- Prettige aandrijflijn
- Goede rijeigenschappen
- Bagageruimte nog steeds relatief klein
- Hoge vanafprijs...
- ...en hoge prijze voor opties
MG 5 115 kW Luxury Long Range
Ford Focus Wagon 1.0 EcoBoost Hybrid Titanium Vignale
Peugeot 308 SW HYbrid 225 e-EAT8 GT Pack Business
Seat Leon Sportstourer 1.4 TSI e-Hybrid FR
Volkswagen Golf Variant 1.5 eTSI R-Line Business
Kia ProCeed 1.5 T-GDi DCT7 GT-Line
Skoda Octavia Kombi 1.5 TSI First Edition
Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid Business Intro Sport
Kia Ceed Sportswagon 1.4 T-GDi DCT7 ExecutiveLine
Renault Mégane Estate 1.6 dCi 130 GT-Line