Ford EcoSport 1.0 EcoBoost Titanium

- 14 februari 2016

Goed geluisterd

Dé reden waarom de auto eerder onder handen is genomen, is de tegenvallende verkoop. Vorig jaar werden er 469 voorzien van een Nederlandse kentekenplaat, waar er van concurrent Captur liefst 7.722 exemplaren een eigenaar vonden. Eén van de oorzaken van dit verschil is het wat on-Europese uiterlijk. Het ligt niet aan één enkel detail: het neusje is wat anoniem, de hoge raamlijn doet wat geforceerd aan en helemaal bijzonder is de plaatsing van het reservewiel op de achterdeur - een achterklep zou wat praktischer zijn geweest.

Er is goed geluisterd naar de kritieken op het design en waar enigszins eenvoudig wat aan gedaan kon worden, is ook daadwerkelijk aandacht aan geschonken. De neus ziet er door chroom omlijstingen een stuk stoerder uit en het reservewiel wordt enkel nog tegen meerprijs op de achterdeur gehangen. Een nieuwe set lichtmetaal maakt de opfrisbeurt af en het moet gezegd worden, hij ziet er aanmerkelijk beter uit.

125 pk
170 Nm
180 km/h
12,7 s
6,7 (5.3) l/100km
125 g/km
D
22%
€ 19.995
€ 24.965
€ 458 / maand
€ 137 - € 156 / kwartaal
  • Renault Captur 90 dCi Dynamique

  • Suzuki Vitara 1.6 High Executive

  • Peugeot 2008 1.6 VTi Allure

  • Kia Stonic 1.0 T-GDI 120 pk DynamicLine

  • Nissan Juke DIG-T 115 Tekna

  • Fiat 500X 1.4 Turbo MultiAir 16v 140 Lounge

  • SsangYong Tivoli 1.6l 2WD Sapphire

  • Mazda CX-3 SKYACTIV-G 120 GT-M

  • Opel Crossland X 1.2 Turbo Innovation

  • 2018 - Ford EcoSport 1.0 EcoBoost ST-Line

  • 2014 - Ford EcoSport 1.0 Ecoboost Titanium