Back to the roots
Het is het jaar 1988. De autowereld staat op het punt te veranderen. Dat jaar presenteert Suzuki de Vitara, de eerste echte midi-SUV die niet alleen op modderige paden werd ingezet, maar ook als hip vervoersmiddel diende in de stad. Eerst leverbaar in een driedeurs- en een cabrioletvariant en vanaf 1991 ook als vijfdeurs Wagon - later Villager. In de loop der jaren evolueerde de auto en kreeg hij opvolgers in de vorm van twee generaties Grand Vitara. Door de slurptaks was de laatste vanafprijs bijna 36 mille. Aangezien vooral B-segment SUV's als warme broodjes over de toonbank gaan, koos Suzuki voor het ontwikkelen van een dergelijke auto als vierde generatie van de Vitara-familie. 'Grand' werd achterwege gelaten en vierwielaandrijving is enkel als optie leverbaar. Nu rijst de vraag of de Japanners hiermee een goede keuze hebben gemaakt.
Ford EcoSport 1.0 EcoBoost Titanium
Renault Captur 90 dCi Dynamique
Peugeot 2008 1.6 VTi Allure
Nissan Juke DIG-T 115 Tekna
Fiat 500X 1.4 Turbo MultiAir 16v 140 Lounge
SsangYong Tivoli 1.6l 2WD Sapphire
Mazda CX-3 SKYACTIV-G 120 GT-M
Opel Crossland X 1.2 Turbo Innovation
Opel Mokka 1.6 Cosmo
Chevrolet Trax 1.4 Turbo LTZ