Gewoon goed
Dat de Vitara niet langer een echte terreinwagen is, hebben we nooit gemist. Voor dergelijke auto's is nauwelijks nog vraag en de keuze om van de Vitara een hippe B-segment SUV te maken is dan ook een goede gebleken. Grootste voordeel hiervan is de prijs. Instappen in de vorige generatie kon vanaf 35.899 euro, voor de driedeurs 1.6 met slechts 106 pk met vierwielaandrijving. Nu rijd je al Vitara vanaf net onder de 20 mille en verlang je vierwielaandrijving, dan ben je voor iets meer dan 24.000 euro klaar. Hoewel de nieuwste generatie iets kleiner is dan zijn voorganger, biedt hij toch ruim voldoende binnenruimte. Daarnaast is hij bovengemiddeld voorzien van luxe en ziet hij er hip én stoer uit. Hij heeft echter wel zo z'n foutjes. Het materiaalgebruik in het interieur moet beter en ook het gebrek aan een turboblokje maakt dat de concurrentie hem op dat vlak voor is. Verlang je dit echter niet en wil je gewoon een fijn rijdende, goed uitziende en praktische auto die veel waar voor zijn geld biedt, dan is de Vitara gewoon een erg goede keuze.
- Hippe verschijning
- Veel luxe voor relatief weinig geld
- Fijne zitpositie
- Materiaalgebruik in het interieur
- (Nog) geen turbomotor beschikbaar
- Gevoelloze besturing

Ford EcoSport 1.0 EcoBoost Titanium

Renault Captur 90 dCi Dynamique

Peugeot 2008 1.6 VTi Allure

Nissan Juke DIG-T 115 Tekna

Fiat 500X 1.4 Turbo MultiAir 16v 140 Lounge

SsangYong Tivoli 1.6l 2WD Sapphire

Mazda CX-3 SKYACTIV-G 120 GT-M

Opel Crossland X 1.2 Turbo Innovation

Opel Mokka 1.6 Cosmo

Chevrolet Trax 1.4 Turbo LTZ



