Opgelucht ademhalen
Evenals z'n concurrenten is de 330e geen volledig elektrische auto. De in de achttraps automaat verwerkte elektromotor werkt samen met een benzinemotor waarvan de naam 330e de indruk wekt dat het om een pittige drieliter zou gaan. What you see is bij BMW echter al een tijdje niet meer vanzelfsprekend what you get en ook in de 330e ligt 'slechts' een geblazen tweeliter viercilinder. Het gecombineerde piekvermogen van de aandrijflijn ligt met 252 pk precies even hoog als in de 330i zonder elektromotor. Met een leeggewicht van 1.635 kg is de 330e wel een stuk zwaarder.
Gelukkig merk je tijdens het rijden vrijwel niets van dat hogere gewicht, of je moet 'm echt tot de limiet gaan pushen. Door de gunstige plaatsing van de elektromotor blijft het zwaartepunt laag en hoef je geen concessies te doen aan de dynamische rijkwaliteiten waarmee de 3 Serie groot is geworden. Wie daaraan verknocht is, kan dus opgelucht ademhalen. Ook de prestaties zijn prima: als je de 330e tot het uiterste tergt, spurt de auto vanuit stilstand in zes tellen naar de '100' en uiterlijk bij 225 km/h houdt 'ie het voor gezien. Voor een vlotte tussensprint draait de BMW z'n hand evenmin om.
2020 - BMW 3 Serie Touring 320d xDrive Luxury Line
2019 - BMW 3 Serie 330i M Sport
2014 - BMW M3 Sedan M DCT
2013 - BMW 3 Serie GT 328i High Executive
2012 - BMW 3 Serie 320i EDE High Executive
2012 - BMW 3 Serie Touring 328iA High Executive
2012 - BMW 3 Serie 320d EDE High Executive
2010 - BMW 3 Serie Coupé 320i Corporate Lease High Executive
2010 - BMW 3 Serie Cabriolet 335i DCT High Executive
2010 - BMW 3 Serie 320d EfficientDynamics Edition