Geen fratsen
Daar komt gelijk één van de concessies van de 330e om de hoek: dankzij de tot 41 liter gereduceerde brandstoftank is de actieradius op benzine niet heel groot. Ook in de kofferruimte vraagt de 330e offers. De huisvesting van de elektrotechniek snoept ruim 100 liter af van de 480 liter die een conventionele 3 Serie slikt. Bovendien is de 330e er - in tegenstelling tot bijvoorbeeld de C 350 e en de Passat GTE - alleen als Sedan en niet als Touring. Zitruimte heeft de 330e gelukkig wel voldoende. Overdadig is het allemaal niet, maar vier personen kunnen met gemak mee en met een beetje schikken past er nog een vijfde inzittende bij.
In het interieur van de 3 Serie beginnen de jaren zo zoetjes aan wel te tellen. Qua flair kan de BMW niet aanhaken bij de hightech A4 en de chique C-Klasse. In plaats daarvan ademt de 330e vooral eenvoud en Gründlichkeit. Nuchter bekeken is daar natuurlijk niets mis mee. Zo behoort BMW's iDrive-infotainmentsysteem qua bedieningsgemak en graphics nog altijd tot de fijnste interfaces. Ergonomie hebben ze in München sowieso goed in de vingers. En laten we ook de zitpositie niet vergeten, want zowel de sportstoelen als het heerlijk dik omrande sportstuur zijn uitgebreid verstelbaar en staan garant voor een plezierige zithouding.
2020 - BMW 3 Serie Touring 320d xDrive Luxury Line
2019 - BMW 3 Serie 330i M Sport
2014 - BMW M3 Sedan M DCT
2013 - BMW 3 Serie GT 328i High Executive
2012 - BMW 3 Serie 320i EDE High Executive
2012 - BMW 3 Serie Touring 328iA High Executive
2012 - BMW 3 Serie 320d EDE High Executive
2010 - BMW 3 Serie Coupé 320i Corporate Lease High Executive
2010 - BMW 3 Serie Cabriolet 335i DCT High Executive
2010 - BMW 3 Serie 320d EfficientDynamics Edition