Sportief tot in zijn genen
Zoals gezegd zijn er veel kapers op de kust in het C-segment. Naast het onderscheidende ontwerp is ook het sportieve rijgedrag een reden om voor een Alfa Romeo te kiezen. Hoewel de door ons gereden auto 'slechts' is voorzien van een 120 pk sterke dieselmotor, maakt hij zijn imago zeker waar. Het gevoel in het stuurwiel is bovengemiddeld; er is bijna geen vaagheid rond de middenstand en iedere actie van het stuur leidt tot een reactie van de voorwielen. Ook krijg je via het stuur veel feedback van de voorwielen. Daarbij gaat de auto dusdanig hard de bocht om dat je bijna niet gelooft dat de Giulietta voorwielaangedreven is. Dit deed de auto zes jaar geleden ook al en qua onderstelafstemming veranderde er daarom weinig. Comfortabel is de auto - mede dankzij de grote wielen - niet, maar dat past wel bij het karakter van de auto. Daarbij presteert de motor vooral in stilte en wordt het rijplezier niet onderbroken door een nagelend dieselgeluid. Het geheel is trillingsvrij en doet het een stuk beter dan wat de concurrentie laat zien met een beperkte motorinhoud.

Citroën C4 Hybrid 136 ë-DCS6 Max

Opel Astra 1.2 Turbo 130 Ultimate

Cupra Born 58 kWh Performance One 150 kW

Mazda 3 e-Skyactiv G 2.0 150 Sportive

Volkswagen ID.3 204 pk 1st Plus

Mercedes-Benz A-klasse 250 e Business Solution AMG Limited

Seat Leon 1.5 eTSI FR

Volkswagen Golf 1.5 eTSI Style

Skoda Scala 1.5 TSI Sport Business

Toyota Corolla 2.0 Hybrid Premium





