Volkswagen Amarok 3.0 TDI 4MOTION Highline L2H1

- 29 januari 2018

Net zo comfortabel als een SUV

De voorstoelen zitten zeer goed, mede door de stevige wangen en de verlengde zitting. Dezelfde stoelen zitten bijvoorbeeld ook in een Passat, wat uiteraard geen verkeerde maatstaaf is. Achterin hebben de passagiers het zwaarder. Hoewel de auto vanaf de buitenkant gigantisch lijkt, blinkt de uitvoering met een dubbele cabine achterin niet uit in beenruimte. De zithouding is bovendien erg rechtop, mede door de recht aflopende cabine. Dit is een producteigenschap die we bij eigenlijk alle pick-ups tegenkomen. Conclusie is wel dat je in bijvoorbeeld een Volkswagen Transporter een stuk rianter zit.

De laadruimte is mooi afgewerkt met stroef en waterafvoerend materiaal. Ook de benodigde sjorogen zijn aanwezig, net als een 12V-aansluiting. Naar wens kun je verlichting bestellen, zodat je in het donker gewoon door kunt werken. Zo'n open laadbak is enorm in trek bij hoveniers en grondwerkers, maar we kunnen ons voorstellen dat het voor veel andere bedrijfstakken minder praktisch is. Daarom is het goed om te vermelden dat de Amarok ook met een hardtop opbouw is te bestellen.

224 pk
550 Nm
191 km/h
7,9 s
11,2 (7.8) l/100km
203 g/km
D
22%
€ 35.150
€ 42.950
€ 787 / maand
€ 562 - € 606 / kwartaal
  • Nissan Navara 2.3 dCi 190 Double Cab Tekna

  • 2010 - Volkswagen Amarok 2.0 BiTDI 4Motion Trendline