Nachtwandelaars spotten
De standaard aanwezige halfleren en van gestikt alcantara voorziene stoelen zien er niet alleen mooi uit, ze zitten ook erg goed. Door de verlengbare zitting worden de bovenbenen goed ondersteund en in bochten word je keurig op je plek gehouden door de brede wangen. Door de brede a-stijl heb je aan overzichtelijkheid wel te wensen over. Hierdoor ontstaat een onnodig grote dode hoek en dat de voorruit in verhouding klein is, helpt ook niet mee. De 508 beschikt wel over een batterij aan camera's, die waar nodig een samengesteld beeld creëren van de omgeving, maar de resolutie is niet erg hoog. Het is daarnaast jammer dat je het beeld van de camera alleen bij het overschakelen naar de achteruitversnelling te zien krijgt. Bij een smalle doorgang of vooruit inparkeren zou je dat wel eens anders willen.
Het binnenste van de 508 is verder opgesierd met mooie materialen en fraaie tuimelschakelaars. De befaamde i-cockpit werkt prettiger dan ooit, want door de lage zit heb je goed zicht op de tellers. Die tellers worden bovendien volledig digitaal weergegeven en zijn af te wisselen met informatie van de GPS of multimedia. Als kers op de taart beschikt de testauto over een nachtzichtassistent, een unicum in het segment. Of het nu fietsers, wandelaars of dieren zijn: de infraroodcamera pikt ze uit de donkere omgeving en geeft de bestuurder een waarschuwing. Het lijkt wellicht een overbodige optie van 1.300 euro, maar in de testweek met korte dagen werden we meerdere keren op fietsers en overstekende wandelaars geattendeerd die ons anders pas veel later zouden zijn opgevallen.