Peugeot 508 1.6 e-HDi Active

Pawel Piotrowski - 12 januari 2012

Verkooptalent

Voor een commercieel succesvolle middenklasser zijn in Nederland twee ingrediënten essentieel: een mooi groen energielabel én een lage bijtelling. Het is dan ook niet verrassend dat de Peugeot 508 e-HDi in ons land niet aan te slepen is. Bij ongeveer één op de twee verkochte 508'en ligt een bescheiden 1.6 dieselmotor onder de kap. De vraag die zich opdient is net zo cliché als onvermijdelijk: rijdt dat nog een beetje?

112 pk
270 Nm
197 km/h
11,9 s
5,2 (4.4) l/100km
109 g/km
C
22%
€ 25.925
€ 36.800
€ 675 / maand
€ 358 - € 383 / kwartaal
  • Seat Exeo 2.0 TDI 105kw Sport

  • Mazda 6 2.0 SkyActiv-G GT-M

  • Honda Accord 2.0 VTEC Lifestyle

  • Kia Optima 1.7 CRDi Super Pack

  • Opel Insignia 2.0 CDTI EcoFLEX Business

  • Hyundai i40 1.7 CRDI i-Catcher

  • Volvo S60 DRIVe 1.6D R-Design

  • BMW 3 Serie 320d EfficientDynamics Edition

  • Infiniti Q50 2.0T Performance

  • 2021 - Peugeot 508 Peugeot Sport Engineered

  • 2020 - Peugeot 508 SW HYbrid 225 e-EAT8 Blue Lease Allure

  • 2018 - Peugeot 508 SW BlueHDi 130 S&S EAT8 Allure

  • 2018 - Peugeot 508 Berline PureTech 225 S&S EAT8 GT

  • 2015 - Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDi 180 GT

  • 2012 - Peugeot 508 SW RXH HYbrid4

  • 2011 - Peugeot 508 SW 2.0 HDiF-140 Allure