Peugeot 508 1.6 e-HDi Active

Pawel Piotrowski - 12 januari 2012

Elegant sparen

Wie niet teveel haast heeft en zijn autokeuze overwegend door zijn portemonnee laat bepalen heeft aan de Peugeot 508 e-HDi een prima auto. Het kleine 1.6 e-HDi blokje is een van de meest soepele in zijn soort en kenmerkt zich door een geleidelijke vermogensopbouw en stille loop. De standaard aanwezige 2Tronic bak splitst het volk in tweeën. Je haat het of je kunt er mee leven, een ander optie is er niet. Een handbak behoort niet tot de mogelijkheden en het ligt voor de hand dat een bepaalde kopersgroep deze zou prefereren. Als hinderlijker dan de 2Tronic bak ontpopt zich het start & stop systeem. Desondanks is de Peugeot 508 een ruime, luxe en comfortabele auto met een prima uitrusting voor een concurrerende prijs.


Fotografie: Luuk van Kaathoven

  • Soepele en stille 1.6 e-HDi motor
  • Ruim en luxe interieur
  • Comfortabele rijeigenschappen
  • Harde stoelen met te weinig steun
  • Vervelend afgesteld start & stop systeem
  • Niet leverbaar met handbak
112 pk
270 Nm
197 km/h
11,9 s
5,2 (4.4) l/100km
109 g/km
C
22%
€ 25.925
€ 36.800
€ 675 / maand
€ 358 - € 383 / kwartaal
  • Seat Exeo 2.0 TDI 105kw Sport

  • Mazda 6 2.0 SkyActiv-G GT-M

  • Honda Accord 2.0 VTEC Lifestyle

  • Kia Optima 1.7 CRDi Super Pack

  • Opel Insignia 2.0 CDTI EcoFLEX Business

  • Hyundai i40 1.7 CRDI i-Catcher

  • Volvo S60 DRIVe 1.6D R-Design

  • BMW 3 Serie 320d EfficientDynamics Edition

  • Infiniti Q50 2.0T Performance

  • 2021 - Peugeot 508 Peugeot Sport Engineered

  • 2020 - Peugeot 508 SW HYbrid 225 e-EAT8 Blue Lease Allure

  • 2018 - Peugeot 508 SW BlueHDi 130 S&S EAT8 Allure

  • 2018 - Peugeot 508 Berline PureTech 225 S&S EAT8 GT

  • 2015 - Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDi 180 GT

  • 2012 - Peugeot 508 SW RXH HYbrid4

  • 2011 - Peugeot 508 SW 2.0 HDiF-140 Allure