Peugeot 508 1.6 e-HDi Active

Pawel Piotrowski - 12 januari 2012

Souverein

In de praktijk is de welbekende 1.6 e-HDi een uiterst soepele dieselmotor die subjectief weinig moeite heeft met de relatief grote 508. Al vanaf lage toerentallen pakt de kleine diesel soepel op en van trillingen en resonanties is geen sprake. Onder 1.500tpm heeft de Peugeot last van een klein turbogat, maar door de weinig abrupte vermogensopbouw is daar in tegenstelling tot zijn concurrenten nauwelijks iets van te merken. De 1.6 e-HDi ontplooit zijn kracht heel gelijkmatig en soeverein en zou qua karakter makkelijk door kunnen gaan voor een blok met een grotere cilinderinhoud. Dankzij het rustige en stille karakter gaat het accelereren onder normale omstandigheden voor je gevoel vlot genoeg, maar bij verkeerslichten en opritten moet je beduidend meer gas geven om het overige verkeer bij te houden.

112 pk
270 Nm
197 km/h
11,9 s
5,2 (4.4) l/100km
109 g/km
C
22%
€ 25.925
€ 36.800
€ 675 / maand
€ 358 - € 383 / kwartaal
  • Seat Exeo 2.0 TDI 105kw Sport

  • Mazda 6 2.0 SkyActiv-G GT-M

  • Honda Accord 2.0 VTEC Lifestyle

  • Kia Optima 1.7 CRDi Super Pack

  • Opel Insignia 2.0 CDTI EcoFLEX Business

  • Hyundai i40 1.7 CRDI i-Catcher

  • Volvo S60 DRIVe 1.6D R-Design

  • BMW 3 Serie 320d EfficientDynamics Edition

  • Infiniti Q50 2.0T Performance

  • 2021 - Peugeot 508 Peugeot Sport Engineered

  • 2020 - Peugeot 508 SW HYbrid 225 e-EAT8 Blue Lease Allure

  • 2018 - Peugeot 508 SW BlueHDi 130 S&S EAT8 Allure

  • 2018 - Peugeot 508 Berline PureTech 225 S&S EAT8 GT

  • 2015 - Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDi 180 GT

  • 2012 - Peugeot 508 SW RXH HYbrid4

  • 2011 - Peugeot 508 SW 2.0 HDiF-140 Allure