Fileleed
In het ruime en luxe interieur kunnen vier passagiers comfortabel zitten, ook achterin is er voldoende ruimte voor een ontspannen zitpositie. Wie meer ruimte eist kan voor een geringe meerprijs voor de 508 SW kiezen. De standaard stoelen zijn wel aan de harde kant en de bestuurdersstoel mist een uitschuifbare steun voor de bovenbenen. Deze zit wel op de wat duurdere versies met lederen bekleding. De stoelen hadden naar onze smaak ook iets meer zijdelingse steun mogen bieden. De Peugeot 508 is van nature een comfortabele en rustgevende auto, maar met een merkbaar straffer afgesteld onderstel voorzien dan zijn voorgangers. Daar lijdt het langeafstandscomfort gelukkig niet onder, de stevigere demping komt het bochtgedrag wel ten goede. De 508 helt slechts gering over en stuurt ook nog eens lekker direct en met behoorlijk gevoel. Desalniettemin zul je een 508 e-HDi vaker in fileverkeer dan op een slingerend bergweggetje tegenkomen. In het dagelijkse kruip-door-sluip-door verkeer valt het start & stop systeem nogal negatief op. Het systeem laat de motor reeds bij 8km/h afslaan en niet pas bij stilstand, wat een onnodig nerveus rijgedrag oplevert. Je kunt het gelukkig ook uitzetten. De schakelaar daarvoor is - net als de knoppen van het head-up display - op een nogal moeilijk bereikbare plek achter de stuurkolom geplaatst.
2021 - Peugeot 508 Peugeot Sport Engineered
2020 - Peugeot 508 SW HYbrid 225 e-EAT8 Blue Lease Allure
2018 - Peugeot 508 SW BlueHDi 130 S&S EAT8 Allure
2018 - Peugeot 508 Berline PureTech 225 S&S EAT8 GT
2015 - Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDi 180 GT
2012 - Peugeot 508 SW RXH HYbrid4
2011 - Peugeot 508 SW 2.0 HDiF-140 Allure