Never change a winning team
Het lijkt alsof Renault heeft gespiekt bij de merken die onder het Volkswagen-concern vallen, want bij een eerste aanblik zijn de wijzigingen niet direct aan te wijzen. Dat is toch knap, want de auto is voor het oog toch echt veranderd. De neus is het meest aangepakt ten opzichte van zijn voorganger. Het gedeelte onder de grille is anders getekend, waarbij vooral de flanken van de neus sportiever gelijnd zijn. Zilverkleurige details accentueren dit lijnenspel. Aan de achterzijde vallen de donkerrode nieuwe achterlichtunits vooral op. De flanken zijn niet gewijzigd, waarbij de 17 inch wielen de auto erg goed staan. Dat Renault de auto slechts op details heeft aangepast, pleit voor het sterke basisontwerp. Hoewel we de auto nu al bijna vijf jaar kennen, is hij nog steeds een moderne verschijning. Het succes van deze designtaal vinden we sindsdien dan ook terug op elke andere nieuwe Renault die het levenslicht ziet. Qua looks kan de Clio daarom nog jaren mee.
Citroën ë-C3 44 kWh Max
Skoda Fabia 1.0 TSI 95 PK Business Edition
Hyundai i20 1.0 T-GDi 48V Premium
Toyota Yaris 1.5 Hybrid Dynamic
Honda Jazz 1.5 i-MMD Hybrid Executive
Opel Corsa 1.2 Turbo 100 pk GS Line
Mazda 2 1.5 Skyactiv-G 90 Luxury
Peugeot 208 1.2 PureTech 100 6MT GT Line
Nissan Micra 1.0 Tekna 100 pk
2019 - Renault Clio TCe 100 R.S. Line
2014 - Renault Clio RS Turbo 200 EDC
2013 - Renault Clio Estate Energy dCi 90 Dynamique Eco2
2013 - Renault Clio TCe 90 Expression
2009 - Renault Clio RS 2.0 16V
2008 - Renault Clio Estate 100 TCE Dynamique
2006 - Renault Clio 1.5 dCi 85 Dynamique
2006 - Renault Clio 1.5 dCi 105 Dynamique Luxe
2006 - Renault Clio V6
2006 - Renault Clio 1.4 16v Dynamique Luxe