Alles heeft z'n prijs
Bij Renault waren ze vijf jaar geleden vol vertrouwen over de nieuwste generatie Clio. Met zijn sprankelend ontwerp, sterke motoren en goede rijeigenschappen moest de auto de concurrentie te lijf gaan. En dat is gelukt. Nog steeds is de auto onderscheidend en doet het merk er goed aan hem slechts op details aan te pakken. Hoewel de auto er nu weer fris en fruitig uitziet, is het belangrijkste nieuws onder de motorkap te vinden. Dat de TCe 120 nu ook met een handbak te bestellen is, is een geschenk uit de hemel. 90 pk blijkt al ruim voldoende voor de Clio, maar de 30 paarden extra maken hem nog aantrekkelijker. Voor luxe en kracht moet je wel diep in de buidel tasten. Met een totaalbedrag van ruim 24 mille is de geteste auto niet goedkoop. Het is een flink bedrag voor een B-segmenter, maar dan heb je ook alles wat je in een auto zoekt: een lekkere motor, fijne rijeigenschappen, veel luxe en omdat het oog ook wat wil: een fraaie verpakking.
- Nog steeds een onderscheidend ontwerp
- Speels interieurontwerp
- Fijne aandrijflijn
- Materiaalgebruik in het interieur
- Niet bepaald een koopje
- Ruimte op de achterbank houdt niet over
Citroën ë-C3 44 kWh Max
Skoda Fabia 1.0 TSI 95 PK Business Edition
Hyundai i20 1.0 T-GDi 48V Premium
Toyota Yaris 1.5 Hybrid Dynamic
Honda Jazz 1.5 i-MMD Hybrid Executive
Opel Corsa 1.2 Turbo 100 pk GS Line
Mazda 2 1.5 Skyactiv-G 90 Luxury
Peugeot 208 1.2 PureTech 100 6MT GT Line
Nissan Micra 1.0 Tekna 100 pk
2019 - Renault Clio TCe 100 R.S. Line
2014 - Renault Clio RS Turbo 200 EDC
2013 - Renault Clio Estate Energy dCi 90 Dynamique Eco2
2013 - Renault Clio TCe 90 Expression
2009 - Renault Clio RS 2.0 16V
2008 - Renault Clio Estate 100 TCE Dynamique
2006 - Renault Clio 1.5 dCi 85 Dynamique
2006 - Renault Clio 1.5 dCi 105 Dynamique Luxe
2006 - Renault Clio V6
2006 - Renault Clio 1.4 16v Dynamique Luxe