Het exterieur
Het is beter als je niet verlegen bent aangelegd, wanneer je met de SLK de weg op gaat. Diverse malen zag ik dat de styling een nekkendraaiend effect had. Daar draagt de diepe brom, die de dubbele uitlaten voortbrengen ook aan bij. De SLK is namelijk geen onopvallende verschijning, en zeker met de kap open is het lijnenspel verrukkelijk. Wordt de kap gesloten dan valt op dat het dak de vorm van een druppel heeft, die onderdeel is van de typische coupé-indeling; lange neus, korte kont. En op die neus het meest opvallende designfeature: de bolling op de motorkap die de illusie geeft van een formule 1-auto. Uiteraard een van McLaren. Dit design deelt de SLK met de iets duurdere SLR McLaren. Het prijzenfestijn: de SLK is verkrijgbaar vanaf € 50.900,- voor de handgeschakelde SLK 200 Kompressor en loopt tot € 100.950,- voor de SLK 55 AMG. De testauto staat met al zijn extra’s voor € 66.523,- te koop bij de Mercedes-verdeler bij u in de buurt.