Anderhalve liter
In het vooronder van deze Kuga ST-Line treffen we de 1.5 EcoBoost met turbocompressor en 150 pk. De viercilinder doet zijn werk goed en laat zich soepel door de zes versnellingen lopen. Met 240 Nm koppel kom je op de Nederlandse wegen weinig tekort en de turbo geeft net dat extra zetje in je rug dat je nodig hebt. Echter houdt de kracht van de motor op de snelweg niet over. Bij het inhalen van een vrachtwagen moet een versnelling worden teruggeschakeld om er op een normale manier voorbij te komen. De benzinevarianten zijn allen voorzien van 1.5 liter EcoBoost motor. De voorwielaangedreven motoren worden altijd geleverd met een versnellingsbak met zes versnellingen, waarbij keuze is voor een motor met 120 of 150 pk. Als je ook in de modder of sneeuw uit de voeten wilt met je Kuga, dan is er in ieder uitrustingsniveau een vierwielaangedreven variant te verkrijgen met 182 pk. Op het gebied van de diesels zijn er enkel voorwielaandrijvers te vinden van 120 pk, gekoppeld aan een zesbak of PowerShift automaat.
SUV's staan lang niet altijd garant voor sportief en direct stuurgedrag. Het hoge koetswerk zorgt bij diverse modellen voor vervelend hanggedrag in de bochten. Bij Ford pakken ze dit gelukkig beter aan. De ST-Line heeft een ander onderstel dan zijn broeders binnen de Kuga-familie en vertoont strak en snedig gedrag in de bochten. Tijdens het sturen is er communicatie met het wegdek en je hebt het gevoel volledige controle te hebben over de auto. Het onderstel is stevig maar niet té straf waardoor het gewoon mogelijk blijft om af en toe een bospaadje te nemen.
Renault Symbioz e-Tech full hybrid iconic
Nissan Qashqai e-POWER N-Design
smart hashtag 3 66 kWh Brabus
Zeekr X Long Range RWD
BYD Atto 3 Design
Toyota Corolla Cross 2.0 Hybrid Executive
Renault Austral e-Tech 200 Techno Esprit Alpine
Citroën C5 Aircross Plug-in Hybrid ë-EAT8 Business Plus
Kia Sportage 1.6 T-GDI Hybrid GT-Plusline
Mazda CX-5 Skyactiv-G 2.0 Newground