Volvo XC90 2.5T Summum

Michel van Breugel - 11 augustus 2006

Intro

Met de Introductie van de XC90 was Volvo niet de eerste in het segment van de Luxe SUV’s. De XC90 moet het in dit segment opnemen tegen sterke medespelers waaronder de Mercedes M-Klasse, de BMW X5, Lexus RX350, en de Volkswagen Touareg. Nu, inmiddels 4 jaar later, is er in Juli een kleine facelift doorgevoerd. Helaas was er op het moment van de rijtest geen gefacelifte versie als demo beschikbaar. De aanpassingen zijn gelukkig vrij nihil, waardoor ze alleen door autokenners zijn te spotten. Volvo wou, kosten wat het kost, het “Gespierde maar toch vriendelijke” image van de XC90 in ere behouden.

De 2.5T is de meest verkochte versie naast de enig leverbare diesel, de D5. De gereden 2.5T is voorzien van de Geartronic automatische versnellingsbak.
In deze test zal blijken of de XC90 na 4 jaar nog steeds een succesvolle SUV is.

210 pk
320 Nm
210 km/h
9,9 s
onb (11.8) l/100km
282 g/km
G
22%
€ 56.115
€ 81.300
€ 1.491 / maand
€ 308 - € 352 / kwartaal
  • Lexus RX 400h Executive

  • Porsche Cayenne 3.2 V6

  • Subaru Tribeca 3.6 H6 AWD Executive

  • Infiniti FX 35

  • Jeep Grand Cherokee 3.0 CRD S-Limited

  • Nissan Murano 3.5 V6

  • Saab 9-7X 5.3 V8

  • Cadillac SRX 4.6 V8 Sport Luxury

  • Subaru B9 Tribeca 3.0R Luxury

  • 2019 - Volvo XC90 B5 AWD R Design

  • 2016 - Volvo XC90 T8 Twin Engine AWD R-Design