Strak sportief
Aan de binnenzijde zien we een vergelijkbaar interieur als in de Guilia. Opnieuw maken we kennis met de zeer groot uitgevallen schakelpeddels achter het stuur. Op het moment dat je het stuur op een verkeerde manier beetpakt, is de kans groot dat je gelijktijdig een ruk geeft aan de peddel. Het interieur als geheel ziet er strak uit en de knoppen en accessoires zitten op de plekken waar je ze verwacht. Ook de afwerkingen met houtinleg zijn bijzonder fraai en passen goed bij een auto die zich moet meten met de BMW X3 en Jaguar F-Pace. Hoewel het interieur strak en sportief is, komt het nog niet op het niveau van premium. Om dit niveau te bereiken zal het interieur nog beter moeten aansluiten en moeten randen en kieren beter worden afgewerkt. Ook ontbreken er luxe opties - zoals een head-up display - en lijkt het infotainmentsysteem verouderd.
De lederen stoelen zitten prima en voorin hebben de bestuurder en bijrijder niet veel te klagen. Achterin valt de hoofdruimte voor een persoon van 1,80 een klein beetje tegen, maar dat is te verwachten bij een aflopende daklijn. Desondanks valt de kofferbakruimte niet tegen. Met 525 liter bagageruimte kan je gerust een weekendje met het gezin op stap. Met neergeklapte banken ontstaat zelfs een ruimte van 1600 liter.
DS 7 e-Tense 4X4 300 Antoine de Saint-Exupéry Collection
Nissan Ariya 87 kWh e-4orce Evolve
Lexus RZ 450e President Line
Mazda CX-60 2.5 E-Skyactiv PHEV AWD Homura
Volvo C40 Recharge Twin Pure Electric Ultimate
Audi Q4 e-tron 40 Advanced edition
Tesla Model Y Long Range
Hyundai IONIQ 5 225 kW AWD Project 45
Skoda Enyaq iV 80 First Edition