Soldi
Wat mag de Stelvio kosten en ligt deze prijs in lijn met de concurrenten? De instapper met een 150 pk sterke dieselmotor wisselt van eigenaar tegen een prijs van 54 duizend euro. Een prijs die al snel duizenden euro's lager ligt dan de Q5 van 63 duizend euro of een F-Pace van 58 duizend euro. De Stelvio beschikt - naast de 150 pk - over een automaat met achterwielaandrijving. Nemen we een stap omhoog, dan komen we bij de 2.0-turbobenzinemotoren met 200 of 280 pk en de 2.2 JTD-turbodieselmotoren met 180 of 210 pk. De benzinevarianten komen allemaal met Q4-vierwielaandrijving en aan de dieselzijde start dit bij de 210 pk versie. Het model waar wij mee op pad zijn, is een First Edition en die is van zichzelf al heel erg compleet. De enige extra optie aan de auto is de exterieurkleur 'Rosso Compertizione' parelmoerlak ter waarde van 2675,- euro. Het totaalbedrag inclusief afleverkosten komt neer op 71.085,- euro. Zetten we er een F-Pace R-Sport met 250 pk en 2.0-literbenzinemotor naast, dan schrijven we een prijs van ruim 76.000,- euro. De Duitsers maken het nog bonter, met de X3 xDrive 20d thuiskomen kost je namelijk al snel bijna een ton. Een forse meerprijs ten opzichte van de Alfa. Kijken we echter naar de accessoires, opties en luxe die daarmee gepaard gaan, dan is dit verschil te plaatsen.
Toyota RAV4 2.5 Plug-in Hybrid AWD GR Sport
DS 7 e-Tense 4X4 300 Antoine de Saint-Exupéry Collection
Nissan Ariya 87 kWh e-4orce Evolve
Lexus RZ 450e President Line
Mazda CX-60 2.5 E-Skyactiv PHEV AWD Homura
Volvo C40 Recharge Twin Pure Electric Ultimate
Audi Q4 e-tron 40 Advanced edition
Tesla Model Y Long Range
Hyundai IONIQ 5 225 kW AWD Project 45