Het interieur
Dit is waar ik van hou, gewoon (nou ja, gewoon??) kilometers leer, luxueuze gadgets en wat niet meer. Een interieur in zijn geheel gespeend van enige vorm van goedkoop plastiek. Dat is ook de reden waarom deze testrijder zijn privé kilometer rijd in een ...eh...laat maar. Het hele dashboard is over de hele breedte van de voorzien van een mooi soort materiaal die iets harder aanvoelt dan dat je zou verwachten. Van achter het stuur heb je het uitzicht over de gigantische motorkap. Het is werkelijk onmogelijk om hier uit te leggen, welk gevoel dat uitzicht genereert. Dat kun je alleen maar zelf ondervinden. De bediening van de verschillende organen die belast zijn met het voortbewegen van de auto, laten zich licht bedienen. De pook van de automaat is lekker dik en ligt lekker in de hand. De handrem is er niet een conventionele soort, door middel van een knop op de middenconsole is deze elektronisch in te schakelen. Dit is een vergelijkbaar systeem als bij de Volkswagen Passat. Enkele centimeters zuidelijker bevindt zich de bediening van het off-road systeem. Met dit systeem kun je, als bestuurder, aangeven op wat voor soort ondergrond je gaat rijden. Geen gedoe met een tweede versnellingspook, zoals in ‘the old days’, maar geheel nieuwerwets met enkele goedgekozen knoppen, voorzien van duidelijke pictogrammen, het programma kiezen. Ook kan hier de hoogte van de luchtvering worden ingesteld. De stoelen zitten perfect, de zitting is voldoende lang en de zijdelingse steun is ruim voldoende. En eigenlijk is de benaming stoel een verkeerde, fauteuil is een betere benaming voor het meubilair. Klim je op de achterbank, dan kom je daar een comfortabele 3 persoons sofa tegen, met meer dan voldoende beenruimte. Dat is ook het geval op de 3e zitrij, maar de toegang daartoe, vergt iets meer lenigheid. De instap is namelijk vrij hoog en je moet ver naar achter. Als je eenmaal zit dan heb je alle comfort die je maar wenst. De bagageruimte die met alle stoelen omhoog over blijft is 280 liter. Berg je het laatste meubel weg, dan ontstaat er een laadvloer van 1260 liter. En als je ook de 2e zitrij omklapt, dan ontstaat er een balzaal van 2558 liter. Overigens benodigt de bediening van de 3e rij wel enige oefening, want tijdens het maken van de foto’s kreeg ik het niet voor elkaar om de zitrij omhoog te klappen.