Het exterieur
Ook de Discovery 3 is weer een nagenoeg vierkante auto geworden. Het aantal gebogen lijnen wordt ruim overtroffen door de rechte variatie. Dat is ook de reden dat er nu geen lieve en aaibare auto is ontstaan, maar een dikke en vooral imposante verschijning. Een auto waar andere automobilisten voor aan de kant gaan, behalve dan die ene C3 die op de A6 voor me bleef rijden. Geen groot probleem, zijn snelheid lag hoog genoeg. En hoewel ik voldoende afstand hield zal zijn spiegel toch behoorlijk gevuld geweest zijn met de Discovery die achter hem reed. En hij bleef vrolijk op de tweede baan rijden, terwijl de volgende vrachtwagen die hij wilde inhalen nog enkele honderden meters verderop reed, onderwijl de 1,92m brede en 1,87m. hoge Disco 3 negerend. De Discovery is er vanaf € 54.600,- voor de 2.7 Tdv6 S en loopt tot de € 78.900,- voor de 4.4 V8 HSE. De testauto heeft een vanaf prijs van maar liefst € 70.870,-, maar is dankzij alle extra optie die zijn gemonteerd te verkrijgen aan de andere kant van € 83.000,-.