Lekker ruim
Het materiaalgebruik is op een aantal plaatsen in het interieur niet overtuigend. De glimmende deurpanelen en de interieurlijsten zijn niet geheel onze smaak. Maar dan hebben we het meer over uitstraling dan kwaliteit, want het voelt allemaal wel hoogwaardig aan. Overigens is het goed om te vermelden dat de gekleurde Eco-accenten die je in het interieur van de testauto ziet, in Nederland niet leverbaar zijn. De zakelijke markt zit daar niet op te wachten.
Eén van de voordelen van de e-Niro noemden we al eerder en dat is de hogere zitpositie. Ondanks dat de auto van buiten niet intimiderend hoog oogt, zit je lekker rechtop in de Kia. Bovendien is de zijdelingse steun van de volledig lederen voorstoelen goed en kun je de bestuurdersstoel uitgebreid elektrisch verstellen. Het is alleen jammer dat de zitting niet wat langer is, want dat zou het feest compleet maken. Aan ruimte voorin heb je in ieder geval geen gebrek, net als aan opbergvakjes. Maar ook achterin is het prima toeven, hoewel de auto iets aan hoofd- en beenruimte inlevert ten opzichte van de hybride Niro. De Nissan Leaf moet zijn titel van de ruimste achterbank in zijn klasse weer inleveren, want de e-Niro gaat hiermee aan de haal. Alsof dat allemaal nog niet genoeg is, weet de e-Niro ook nog eens de grootste bagageruimte binnen het segment te bieden. Met 451 liter inhoud kun je prima uit de voeten. Bovendien is er een handig opbergvak aanwezig onder de laadvloer om de laadkabel in op te bergen.
Lexus UX 300h F-Sport Design
Smart 1 200 kW Premium
Citroën ë-C4 50 kWh 136 Shine
Toyota C-HR 2.0 High Power Hybrid Bi-Tone
DS 3 Crossback PureTech 155 EAT8 La Premiere
Opel Grandland X 1.2 Turbo Online Edition
MINI Countryman Cooper Serious Business
Opel Ampera-e 60 kWh Launch Executive
Audi Q2 1.4 TFSI S-line
Renault Kadjar TCe 130 Bose