Alle aandacht
Het interieur van de XC40 is op de volgende manier ontworpen: eerst met alle aandacht voor de cockpit met zijn plaatsen voor bestuurder en bijrijder. Daarna werd de bagageruimte ontworpen en ingedeeld en vervolgens kwam de plaatsing van de achterbank met de voorzieningen voor de achterpassagiers. De voorste inzittenden kunnen rekenen op zeer comfortabele en uitgebreid verstelbare stoelen, iets waar Volvo natuurlijk om bekend staat. We vinden de zetels zelfs beter zitten dan die van de V60, omdat ze zachter aanvoelen en je toch goed vastpakken.
De kofferruimte is praktisch ingedeeld. Iets groots te vervoeren? Door de kubusvormige ruimte slikt de auto behoorlijk wat bagage en de hoedenplank werk je gemakkelijk weg onder de laadbodem. Handig!
Komen de achterpassagiers er bekaaid vanaf, nu om hun lot pas als laatste werd bekommerd? Nee hoor, want er blijft genoeg beenruimte en hoofdruimte over om ook als lange passagier een flinke rit comfortabel bij te wonen. Aan de materialen op de deurpanelen merk je wel dat daar minder aandacht aan is besteed. De kenmerkende houtlijn en sfeerverlichting ontbreken hier. Als goedmaker beschik je achterin wel over stoelverwarming, mits de Scandinavian Line op de optielijst wordt aangevinkt. Voor 1.995 euro beschik je dan over stoelverwarming op vier zitplaatsen, stuurwielverwarming en een standkachel. Via een app op je smartphone stel je gewoon je vertrektijd in en de XC40 staat vervolgens volledig voorverwarmd klaar.
Nissan Qashqai e-POWER N-Design
smart hashtag 3 66 kWh Brabus
Toyota Corolla Cross 2.0 Hybrid Executive
Mazda CX-5 e-Skyactiv G 194 AWD Takumi
Renault Austral e-Tech 200 Techno Esprit Alpine
Alfa Romeo Tonale 1.5T Hybrid Veloce
Mercedes-Benz EQB 250 AMG Line
Mercedes-Benz EQA 250 Premium Plus
Ford Mustang Mach-E AWD 98 kWh Extra Rijbereik
Volkswagen Tiguan 1.5 TSI DSG-7 R-Line Business+