Nissan Juke DIG-T 117 6MT N-Design

- 16 april 2020

Geluisterd naar kritiek

Het uitgaande model kon onze goedkeuring verdragen, maar er waren een aantal kanttekeningen geplaatst. Zo vonden we het materiaalgebruik in het interieur tegenvallen en hield de binnenruimte niet over. Om met het eerste kritiekpunt uit het verleden te beginnen; dat materiaalgebruik heeft Nissan bij de nieuwe Juke aanzienlijk verbeterd. Zeker wanneer je de N-Design uitrusting kiest, heb je weinig reden tot klagen. Het dashboard is deels met een soort alcantara bekleed en de middenconsole is van een laagje bekleding met stiksel voorzien. De knoppen voelen goed en zitten waar je ze verwacht. Alleen de onderste lagen van het dashboard en deurpanelen zijn uit iets harder kunststof opgetrokken, de delen die je aanraakt voelen goed. De finishing touch is de zwarte hemelbekleding, die het interieur wellicht wat donker maakt, maar het sportieve karakter goed weet uit te dragen. Het stuur is afgeplat en ligt goed in de hand, hoewel een aantal bestuurders het stuurwiel nog wel iets dichter naar hen toe zouden willen trekken. De versnellingspook is redelijk hoog geplaatst en daarmee ligt hij goed in de hand. De stoelen zijn comfortabel en bieden een goede zijdelingse steun.

117 pk
200 Nm
180 km/h
11,1 s
7,2 (4.9) l/100km
110 g/km
B
22%
€ 24.390
€ 33.990
€ 623 / maand
€ 158 - € 180 / kwartaal
  • Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid Adventure

  • Hyundai Bayon 1.0 T-GDi 48V Premium

  • Opel Mokka-e 50 kWh Ultimate 3-fasen

  • Citroën C3 Aircross 1.2 PureTech 110 Shine

  • Mazda MX-30 E-Skyactiv Luxury

  • Ford Puma 1.0 EcoBoost ST-Line

  • 2022 - Nissan Juke Hybrid 143 Premiere Edition

  • 2014 - Nissan Juke DIG-T 115 Tekna

  • 2013 - Nissan Juke Nismo 1.6 DIG-T

  • 2010 - Nissan Juke 1.6 DIG-T Tekna